شیراز؛

جرقه های آشتی با سینما در شهر ادب و هنر

سه هزار صندلی سینمایی در استان فارس قابل استفاده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از مهرماه پارسال که سینما فرهنگ توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس شکل گرفت جرقه های آشتی با سینما در شهر ادب و هنر آغاز شد.

مریدی با اشاره به اینکه در پاییز پارسال با راه اندازی سینما هنر و تجربه شیراز روزانه سه نوبت نمایش فیلم به فضای سینمایی افزوده شد، بیان کرد: سینما غزل، سینما تک خانه هنر شیراز، سینما اتک پیرسوک و پردیس سینمایی گلستان تحقق یک رویاست که در کمتر از یک سال شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها نیز نهضت راه اندازی سالن های سینما رونق گرفته، ادامه داد: در کازرون با راه اندازی سینما مردانی این روند ادامه یافت و امروز سینما مهر آباده در کنار سالن های سینمای گراش و فسا از اتفاقات نیکویی است که آغاز شده است.

مریدی از راه اندازی دو سالن سینمای در شهر شیراز به همت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سالن های منوچهری و چمران در بلوار شهید چمران شیراز آغاز به کار می کند.

مدیر ارشاد فارس با ارزشمند توصیف کردن پروژه سینما سلام، اظهار کرد: این برنامه موجب این شد که سینما به فضا های عمومی و پارک ها انتقال یابد تا عموم مردم از این هنر بی بهره نباشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: گلستان، با امکان سه سالن سینمایی 210 نفره، 24 نفره و 40 نفره نخستین پردیس سینمایی شیراز است که توسط دانشنامه فارس با مشارکت موسسه سینما شهر راه اندازی شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار