آبادان؛

برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان در آبادان

آیین تجلیل از آزادگان در آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛روز 26 مرداد 1369 نخستین گروه آزادگان ایرانی پس از سال ها اسارت در زندان های رژیم بعث عراق با ورود به کشور به جمع خانواده های خود بازگشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه آبادان در این آیین با تبریک این روز به آزادگان، گفت: امروز یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده‏ای است که پس از تحمل سال‏ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‏ها ایرانی پایان دادند.

حجت الاسلام بهزاد جلالی افزود: شما عزیزان با فرمان رهبر انقلاب به جبهه ها شتافتید و در اسارت چندین سال در مقابل صدامیان بالاترین شکنجه ها را تحمل کردید اما راست قامت ایستادید و با غرور بازگشتید.

وی گفت: آزادگان از عزت، ناموس و شرف ایران اسلامی در زندان های بعثی ها دفاع کردند و مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی بودند.

حجت الاسلام جلالی افزود:نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‏های دژخیمان رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‏های این عزیزان ستودنی است.

یکی از آزادگان سرافراز آبادان گفت:در سال 1366 در جزایر مجنون به اسارت در آمدم و پس از آن ما را برای بازجویی به استخبارات عراق در بغداد بردند و پس از بازجویی به کمپ 13 رمادی منتقل و مدت چهار سال در این محل اسیر بودم.

محمد رضا سلیمانی افزود:آنچه در زندان مخوف رژیم بعث عراق آزادگان را سرزنده نگه داشته بود ایمان راسخ به خدا و برگزاری برنامه های فرهنگی بود که باعث می شد در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادگی کنیم.

وی گفت: آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‏ترین افراد به قضای الهی بودند.در این آیین از 38 آزاده آموزش و پرورش آبادان تجلیل شد.آبادان 292 آزاده سرافراز دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.