ابتکار؛

حفاظت از محیط زیست یک مسئله مهم بین المللی به حساب می آید

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: امروز محیط زیست در کنار جنگ، خشونت و نا امنی که بخش زیادی از جهان را در برگرفته، دغدغه اصلی جوامع و کشور ها به حساب می آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معصومه ابتکار، در همایش محیط بانان برگزیده ی کشور با تاکید بر اینکه آزمندی، حرص و زیاده خواهی بشر، ذخایر دنیا را با بحران مواجه کرده است، افزود: دنیایی که خداوند متعال مهد انسان ها قرار داده، گنجایش این همه بی رحمی، نابودی و تخریب حیات وحش و محیط زیست جانوری و کیاهی را ندارد و تداوم روند تخریب این ذخایر ارزشمند، حیات بشر را با مشکل مواجه می کند.

تولیت آستان قدس رضوی هم دراین با بیان اینکه انبیاء الهی و کلام الله مجید انسان را به خداخواهی و رهایی از خود بینی توصیه کرده اند، تصریح کرد: تخریب محیط زیست و تجاوز به بیت المال که امروز شاهد آن هستیم، ناشی از زیاده خواهی بشر، خود بزرگ بینی و منیت انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، انتخاب سالروز میلاد ضامن آهو، حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان روز محیط بان را تناسبی ارزشمند خواند و گفت: مطابق آیات کلام الله مجید، خداوند زمین و آسمان ها را مسخر انسان قرار داده تا با رعایت بایدها و نبایدهای الهی، از منابع بهره برداری و زمینه رشد و تعالی خود را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و ضوابط حاکم بر طبیعت در محیط های مختلف برای تداوم حیات انسان ضروری است، افزود: اما طبق گزارش های سازمان ملل، آمریکا و قدرت های مستکبر جهان بزرگترین تخریب کنندگان محیط زیست هستند و با اموری هم چون دفن زباله های هسته ای و تخریب منابع طبیعی، حیات انسان و سایر موجودات زنده را با تهدید جدی مواجه کرده اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما معتقدیم قوانین حاکم بر طبیعت باید محترم شمرده شود، گفت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حفظ محیط زیست، نشان از اراده جدی نظام اسلامی برای حفظ آب، خاک، جنگل، منابع طبیعی و محیط زیست دارد و باید همه بخش ها خود را نسبت به این امر موظف بدانند و با اراده محکم، اجرای این سیاست ها را پیگیری کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید براینکه هر توسعه ای در کشور فرع بر محیط زیست است، تصریح کرد: هرگونه توسعه، کارخانه سازی، تولید و فعالیتی باید متناسب با شاخصه ها و حفظ چارچوبه های محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی هم چون ریزگرد ها ناشی از مداخلات انسانی است، افزود: هیچ کس حق ندارد قوانین محیط زیست را نقض کند، چراکه حیات و توسعه ما نیز در گروه حفظ محیط زیست خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: همه متخلفان نسبت به قوانین محیط زیست باید بدانند که اراده نظام حفظ محیط زیست و برخورد با متخلفان در هر رده و جایگاهی است.

تولیت آستان قدس رضوی فعالیت محیط بانان را کاری خطیر عنوان کرد و گفت: شما با مجاهدت هایتان، جان بر کف گرفته و در راستای حفظ گنجینه های ملی برای نسل های بعدی ایستاده اید.

در پایان این مراسم با حضور رشیدیان استاندار خراسان رضوی، ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، از تعدادی از خانواده شهدای محیط بان و محیط بانان برتر کشور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار