لرستان؛

ارزیابی عملکرد دولت بر مبنای شاخص های مدنظر رهبر معظم انقلاب

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد گفت: عملکرد دولت و دولتمردان با رعایت عدل وانصاف و بر مبنای ملاک ها و شاخص های مدنظر رهبر معظم انقلاب ارزیابی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد افزود: دولتمردان کارنامه وعملکرد خود را با نگاه به وظایف و توصیه های رهبر معظم انقلاب و براساس آمارهای واقعی و ملموس به مردم ارائه دهند
وی اقدام وعمل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اهمیت دادن به فرهنگ و استقلال فرهنگی و جلوگیری از ولنگاری فرهنگی را از ملاک های رهبری برای ارزیابی عملکرد دولت خواند و اظهار کرد: دولتمردن رشد و شتاب پیشرفت علمی کشور، توجه جدی به نفوذ دشمن، کاهش تورم، بهبود وضعیت معیشت جامعه و تنظیم برنامه ششم توسعه کشور را در ارزیابی خود لحاظ کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به آتش زدن مسجد الاقصی در قدس به دست صهیونیست ها بیان کرد: مسجد نخستین پایگاه مسلمانان است و این روز در تاریخ جهان اسلام به عنوان روز مسجد نامگذاری شده است.
وی افزود: مسجد علاوه بر کارکرد عبادی و معنوی محل رفع بسیاری از مشکلات سیاسی، اقتصادی، قضایی واجتماعی در جامعه مسلمانان بوده است ولی متاسفانه امروز این کارکردها کمرنگ شده اند.
وی اضافه کرد: در بسیاری از مساجد فقط نماز مغرب و عشاء اقامه می شود و در دیگر اوقات شرعی اذان نیز پخش نمی شود لذا مسئولان فرهنگی و دستگاه های متولی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه خرم آباد یادآورشد: در برخی از مساجد امامان جماعت به دلیل مشکلات مالی برای نماز به ادارات می روند لذا مردم و هیات امنای مساجد نیز باید برای تامین منابع مالی این افراد اقدام کنند تا بتوانند علاوه بر حضور در مساجد جهت اقامه نمازهای یومیه کار تعلیم، تربیت و آموزش مسجد محور را نیز راه اندازی کنند.
وی گفت: بسیاری از مساجد استان لرستان از نظر اعضای هیات امنا، خادمان و دیگر مسائل دچار مشکل هستند که دستگاه های متولی و مردم باید در رفع این مشکلات کمک کنند.
وی افزود: فرهنگ جامعه باید بر مبنای مسجد محور بنا شود زیرا این مهم می تواند در رشد فرهنگی اجتماع موثر و به نفع مردم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با انتقاد از ساخته نشدن مسجد در برخی نقاط شهر خرم آباد بیان کرد: در برخی از شهرک ها و مجتمع های مسکن مهر مسجد ساخته نشده است یا بناهای ساخته شده به صورت نیمه کاره رها شده اند که اداره راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های متولی باید در این زمینه اقدام و مردم نیزاز مسئولان تکمیل این مکان ها را مطالبه کنند.
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: این صنعت در ایران به خوبی رشد کرده است و در اقتدار و امنیت کشور تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه ایران قدرت بازدارندگی بسیار بالایی در برابر استکبار جهانی دارد، افزود: آل خلیفه و آل سعود با حمایت استکبار جهانی در یمن دست به اقدامات و جنایت های فراوانی علیه مردم مسلمان این کشور زده اند و شاهد سکوت خفت بار مجامع بین المللی در قبال این جنایات هستیم که این موضوع خود نمونه بارزی از نقض حقوق بشر توسط این کشورها است.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: برخی افراد در سال های گذشته با پخش خاطرات و نوارهای صوتی فراوان از افراد ساده لوح و همراه با منافقان قصد داشتند به چهره نورانی بنیانگذار انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند؛ این افراد باید بدانند که امام خمینی(ره) یک چهره محبوب و دوست داشتنی در تاریخ جهان است.
وی گفت: اگر اقدامات و تصمیمات امام خمینی(ره) نبود این افراد انقلاب اسلامی را تحویل استکبار جهانی می دادند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.