لرستان؛

ایجاد وحدت بین اقوام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: وحدت بین اقوام ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حجت الاسلام حنان با بیان اینکه هفته فرهنگی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، گفت: امسال تلفیق بین اقتصاد و هنر را داشتیم.

وی افزود: این همایش باهدف اینکه ثابت کنیم که نقش اقتصاد در فرهنگ و نقش فرهنگ در اقتصاد بسزاست، برگزار شد و اگر بناست در تقویت فرهنگ تلاش کنیم باید در تقویت اقتصاد نیز تلاش کرد.

حنان گفت: فرهنگ، دین و باورهای دینی بدون اقتصاد معنا ندارد و باید همه با هم در راستای مسائل مختلف فرهنگی و اقتصادی تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: کشوری با تنوع اقوام داریم و این تنوع را خداوند مساله شرعی قرار داده است تا اقوام و قبیله ها همدیگر را بشناسند و معرفی شوند.

حنان با اشاره به اینکه باید تنوع فرهنگ‌ها را به لتعارفو بشناسند، گفت: متاسفانه گاهی رگه‌هایی از اختلاف بین اقوام توسط دشمن ایجاد می‌شود و باید تلاش کرد وحدت بین اقوام ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه هفته فرهنگی و اقتصادی برای معرفی فرهنگ و اقتصاد لرستان به همه کشور است، افزود: قصد ارز اندام به هیچ قومی از ناحیه قوم لر که سرمایه فرهنگی و هنری بسیار غنی دارد، نداریم.

وی گفت: متاسفانه افرادی از سر عناد به قوم لر بی احترامی می‌کنند که این مورد قابل توجیه نیست.

حنان گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به اقوام در تمام قسمت‌های مختلف کشور دارد و نمایندگی به عنوان مشاور اقوام دارد و در سطح دولت و استان مشاور اقوام دارد و این توجه دولت برای اتحاد اقوام بوده است.

وی با تاکید براینکه آنچه که ما را می‌تواند به هدف برساند هنر است و اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست، افزود: هنر و فرهنگ قوم غنی و بزرگ و تاریخی را معرفی می کند و هویت این ملت به این مساله است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.