مشهد؛

لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای جذب جوانان به مسجد

با نگاه به مطالب و آموزه‌های بزرگان دین برنامه ریزی برای جذب جوانان به مسجد لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: برای جبران و بازگرداندن جوانان و نوجوانان به مسجد، اتخاذ رویکردی با نگاه به مطالب و آموزه‌های بزرگان دین، یکی از روش‌های مفید برای جذب جوانان خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وفایی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد، افزود: امروز شاید یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های علما، بزرگان، پدران و مادران و افراد دلسوز جامعه به‌خصوص رهبر معظم انقلاب، جوانان و نوجوانان هستند.

وی بابیان این‌که سیبل اصلی دشمن، جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی هستند، گفت: باید برای انس و الفت جوانان با مسجد و همچنین فراهم کردن بسترهای لازم، همفکری و همکاری مناسبی شکل بگیرد زیرا این همفکری ائمه جماعات نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد:ورود مساجد و ائمه جماعات به فضای مجازی، دیگر راه جوان‌گرایی در مسجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وفایی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از فرایض مهم و فراموش‌شده در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از فرایضی که از آن غفلت شده، امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ امام معصوم می‌فرماید «اگر این فریضه انجام گرفت، سایر فرایض نیز انجام می‌گیرد» که حتی در فضای معنوی و مقدس رضوی نیز صحنه‌هایی می‌بینیم که جای تأسف دارد.

وی به هجمه‌ها و جوسازی‌های اخیر پیرامون مواضع اخیر آیت‌الله علم‌الهدی اشاره و تصریح کرد: هجمه‌هایی که علیه دین، مکتب و مهدویت در کنار حرم رضوی انجام می‌گیرد به دلیل عدم اتخاذ موضع مناسب است، وقتی نماینده ولی‌فقیه استان برای دین فریاد میزند، چه هجمه‌هایی علیه ایشان شکل می‌گیرد؟ اگر در این فریضه الهی در موقعیت‌های مختلف از ایشان حمایت صورت گیرد، پیاده‌سازی و اجرای این فریضه شکل مناسبی به خود می‌گیرد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان به کم‌توجه‌ی به حمایت معنوی از مدافعان حرم اشاره و عنوان کرد: ناراحتیم که در دعاهای بعد از نماز، دعایی برای رزمندگان اسلام در منطقه امن خودمان انجام نمی‌دهیم، وقتی امام جماعت خط و ربطی به مردم ندهد، این موضوعات اساسی مغفول می‌ماند، یکی از محورهایی که جوانان ما را از گزندها حفظ می‌کند، آشنایی با دفاع مقدس و مفاهیم مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما درد دین، ترویج مکتب اهل‌بیت، دفاع از نظام اسلامی، آرمان‌های امام امت و رهنمودهای رهبری انقلاب را در دل داریم که باید تمام فعالیت‌های خود را با این اصول هماهنگ کرده و در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار