مشهد؛

حضور هزار و 800 دانشجوی عراقی در دانشگاههای مشهد

رئیس دانشگاه کربلا گفت: بیش از هزار و 800 دانشجوی عراقی در دانشگاههای مشهد تحصیل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکترحسین سعدی در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور این تعداد دانشجوی عراقی در ایران ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه کربلا را ضروری کرده است.

وی افزود: با فعالیتهای علمی به ویژه در علوم پزشکی، علوم انسانی و مهندسی پزشکی ، دانشگاه کربلا خواهان تنظیم تفاهم نامه و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم در این نشست گفت: این دانشگاه تاکنون 6 میلیون دانش آموخته تربیت کرده است و هم اکنون نیز یک میلیون و 700 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: 30 هزار دانشجو ، 600 عضو هیات علمی ، 1200 استاد مدعو و همین تعداد کارمند در دانشگاه آزاد مشهد فعالیت می کنند.

وی گفت: با مناسبات دو کشور دوست وبرادر ایران وعراق این دانشگاه برای برگزاری دوره های تجاری، آموزشی و سمینارهای مشترک اعلام آمادگی می کند .

پیش از این دیدار ، هیات عراقی متشکل از دکتر سعدی رییس دانشگاه کربلا ، دکتر متگوشی فرماندار کربلا ، دکترهاشم ناصر حین الکعبی رییس دانشکده علوم اسلامی کربلا ، دکتر فاضل الطعمه استاد دانشکده پزشکی ، دکتر نورس رییس دانشکده علوم و دکتر قیس الماک معاون اداری ، مالی دانشگاه کربلا از بخشهای مختلف بیمارستان 22 بهمن و دانشکده فنی، مهندسی و مجتمع علوم انسانی دانشگاه آزاد مشهد بازدید و با امکانات و توانمندیهای این دانشگاه از نزدیک آشنا شدند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.