سمنان؛

معاون اول رییس جمهور به سمنان سفر می کند

به مناسبت هفته دولت با سفر معاون اول رییس جمهور به استان از سه طرح صنعتی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سه طرح مهم برنامه ریزی شده برای افتتاح در سفراسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، شامل شرکت آریا ترانسفو در شهرستان مهدیشهر، فولاد کویر دامغان و داروسازی ثنامد در گرمسار است.

شرکت آریا ترانسفو شرق با ظرفیت تولید 21 هزار و 600 دستگاه انواع ترانسفورماتورهای توزیع برق، با سرمایه گذاری ثابت ریالی 773 میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی 13 میلیون و 800هزار یورو و با سرمایه در گردش 300 میلیارد ریال به همراه اشتغالزایی برای 850 نفر در بخش شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در استان سمنان قرار دارد.

این واحد در زمینی به مساحت 95 هزارمترمربع و زیربنای 23 هزار مربع واقع شده است.
شرکت آریا ترانسفو قدرت با ظرفیت تولید سالانه 500 دستگاه انواع ترانسفورماتور قدرت با سرمایه گذاری ثابت ریالی به میزان هزار و 496 میلیارد ریال و سرمایه ارزی 18 میلیون یورو و سرمایه در گردش 850 میلیارد ریال برای 1250 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

این واحد نیز در زمینی به مساحت 190 هزار مترمربع و زیربنای 39 هزار مترمربع قرار دارد.
دومین طرح مهم صنعتی شرکت فولاد کویر دامغان است که در زمین 100 هکتاری با 503 هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال و ارزی در 2 بخش ذوب و ریخته گری و احیا فعالیت خود را آغاز کرد و بخش نورد و احیا را در حال احداث دارد.

ظرفیت تولیدی بخش های ذوب و ریخته گری سالانه 300 هزار تن با اشتغالزایی 150 نفر است که با راه اندازی بخش های بعدی اشتغالزایی این واحد تا 600 نفر افزایش می یابد.

 سومین طرح مهم هفته دولت استان سمنان شرکت داروسازی ثنامد گرمسار است که در 10 هزار و 500 هزار مترمربع زمین با زیربنای 11 هزار مترمربع در سه طبقه شامل بخش های سالن های تولید، آزمایشگاه های تخصصی، انبارها و بخش اداری، در شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار به بهره برداری می رسد.

به گفته وی برای راه اندازی این شرکت داروسازی حدود 6 سال طول کشیده است.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت به میزان 300 میلیارد ریال به همراه سرمایه گذاری ارزی به میزان 17 میلیون و 233 هزار یورو و سرمایه در گردش به میزان 100 میلیارد ریال، برای 150 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

شرکت داروسازی ثنامد گرمسار در استان سمنان تولید انواع قرص، کپسول و کپسول های ژلاتینی نرم را با ظرفیت سالانه تا 10 میلیارد عدد را در برنامه دارد.

در هفته دولت 95 در استان سمنان 432 طرح با اعتبار هشت هزار و 680 میلیارد ریال در بخش ها و شهرستان های مختلف افتتاح می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.