بهره برداری 100 کیلومتر بزرگراه در استان فارس

قسمتی از بزرگراه استان فارس به طول 21 کیلومتر با تونل 440 متری امروز با حضوروزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بهره برداری 100 کیلومتر بزرگراه در استان فارس

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت هفته دولت بازار افتتاح پروژه ها داغ داغ شده و مسئولین هر روز پروژه های مختلفی را افتتاح می کنند این بار وزیر راه و شهرسازی در استان فارس مشغول افتتاح برخی پروژه های راه و شهرسازی است.

خیراله هاشمی عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور و معاون ساخت و توسعه راه ها در گفتگوی با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: امروز در محور استان فارس 100 کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسید که مهمترین بخش بزرگراه این استان به طول 21 کیلومتر با تونل 440 متری که محور شیراز را به سمت بابا میدان و گچساران و استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان را به هم متصل می کند با حضور وزیر راه و شهر سازی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور مجری این پروژه بوده تصریح کرد: این 21 کیلومتر بزرگراه با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی دولت ساخته شده است.

خادمی با بیان اینکه این محور کریدور متصل کننده شرق به غرب است، گفت: این کریدور بندر امام در خوزستان را به کهگیلویه و بویر احمد و گچساران را به استان فارس متصل می کند و به دلیل تردد ترانزیتی و محلی زیاد ، مرتبط کردن راه های سه استان و تلاقی کریدور شمال به جنوب با کریدور شرق به غرب دارای ترافیک سنگین و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همچنین این محور با کریدور شمال به جنوب ارتباط دارد که استان بوشهررا به استان کهگیلویه بویر احمد و یاسوج متصل می کند.

وی ادامه داد : 10 کیلومتر باقیمانده این محور که نیازمند اعتبار 10 میلیارد تومانی است تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه کل طول این محور 517 کیلومتر است که 245 کیلومتر از این میزان زیر ترافیک بزرگراه، 145 کیلومتر درحال انجام عملیات اجرایی در 3 استان فارس ،کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان و 127 کیلومتر عملیات اجرایی آن شامل 40 کیلومتر در استان فارس، 25 کیلومتر در استان کهگیلویه و بویر احمد و مابقی در استان خوزستان هنوز آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه جهت اتمام قسمت باقیمانده از این محور که شامل 145 کیلومتر آزادراه در حال ساخت و 127 کیلومتر باقیمانده و همچنین 4 بانده کردن کل محور 517 کیلومتری حدود 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار