یاسوج؛

کهگیلویه و بویراحمد می تواند پایلوت ایجاد مشاغل کوچک شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل داشتن ظرفیت های چشمگیر در حوزه های مختلف می تواند به عنوان پایلوت و نمونه ایجاد مشاغل خرد و کوچک در کشور مطرح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی  در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری 2 موضوع مهم شامل تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های اجتماعی از سوی دولت به استان ها واگذار شده که اقدام های مهمی نیز در هر 2 زمینه در استان در حال انجام است.

وی افزود: انتظار می رود که تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین برای مشاغل خرد و کوچک در کهگیلویه و بویراحمد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شود.

خادمی بیان کرد: مشاغل خرد و کوچک دارای اشتغالزایی سریعتر و آسانتری نسبت به دیگر مشاغل هستند و به همین دلیل نیز باید در کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت جدی تری قرار گیرند.

استاندار ابراز داشت: میزان پس انداز مردم کهگیلویه و بویراحمد محدود است به طوری که با این مبالغ اندک نمی توان فعالیت های اقتصادی کلان انجام داد و یا مشاغل پایدار ایجاد کرد.

وی گفت: یکی از راهکارهای مهم برای رفع این معضل اساسی جلب منابع مالی نهادهای عمومی غیردولتی برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است.

خادمی اظهار داشت: با پیگیری ها و رایزنی های لازم 2 نهاد عمومی غیردولتی کشور شامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به 'شستا' و سازمان بازنشستگی برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی کرده اند که باید استفاده بهینه ای از این ظرفیت مهم شود.

وی افزود: نفت، گاز، معادن، آب، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی مهمترین ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: تعامل و همفکری لازم بین مدیران اجرایی استان سبب شده که توجه به بحث مهم اشتغالزایی به صورت فرابخشی باشد.

جعفر گوهرگانی اظهار داشت: مشاغل خرد و کوچک تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دارند و یکی از اولویت های مهم کاری دولت نیز توسعه و حمایت جدی از اینگونه مشاغل است.

وی افزود: شرکت های تعاونی و اتحادیه های کشاورزی در ایجاد اشتغال و افزایش کمی و کیفی انواع تولیدات کشاورزی نقش مهمی ایفا می کنند و هم اکنون نیز 270 مورد از آنها در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان کشوری هستند.

گوهرگانی خواستار اعطای تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین به شرکت های تعاونی و اتحادیه های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای استمرار فعالیت آنها شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.