بهای نفت کاهش یافت/ توقف روند کاهشی بهای طلا

در پی اظهارات وزیر نفت عربستان، بهای طلای سیاه با کاهش مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندین اکسپرس، روز جمعه بعد از این که وزیر نفت عربستان، انتظار از مداخله اوپک در گفتگوهای ماه آینده را برای تقویت وضع بازار منتفی دانست، بهای نفت در معاملات اولیه سقوط کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت، 12 سنت افت کرد و 49 دلار و 55 سنت معامله شد.

بهای نفت وست اینترمیدیت تگزاس نیز با کاهش 7 سنتی، به 47 دلار و 26 سنت رسید.

خالد فالح، وزیر نفت عربستان سعودی، اواخر پنج شنبه در گفتگو با رویترز اعلام کرد «ما به پیزی معتقد نیستیم به جز این که بگذاریم قوای عرضه و تقاضا کار خودشان را بکنند، نیازی به مداخله دیگری در بازار باشد. بازار در جهت درستی حرکت می کند.»

اعضای کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در حاشیه مجمع بین المللی انرژی، که ماه آینده در الجزایر برگزار می شود، با هم دیدار خواهند کرد. اظهارات فالح باعث از بین رفتن انتظارات از اوپک برای مداخله موثر در بازار نفت شد.

از سوی دیگر رویترز گزارش داد: بهای طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح در چهارهفته اخیر خود در سری قبل، با کاهش ارزش دلار قبل از سخنرانی جنت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، که ارتباط مستقیمی با تعیین میزان بهره دارد، اندکی افزایش یافت.

در همین حال، بهای طلا با افزایش 0.1 درصدی به 1323 دلار در هر اونس رسید. روز پنج شنبه، بهای این فلز گرانبها تا 1317 دلار و 46 سنت در هر اونس افت کرده بود.

فعالان بازار امیدوارند یلن در دیدار بانکداران در وایومینگ، در خصوص مسیر افزایش بهره، با صراحت صحبت کند.

مقامات ارشد خزانه داری آمریکا، روز پنج شنبه از نظرات خود دفاع کرده اند و می گویند بانک مرکزی باید به زودی نرخ بهره ها را بالا ببرد تا سرعت رشد اقتصادی، کند نشود و اشتغال بیشتر شود.

چند مقام خزانه داری آمریکا در جلسه سیاست پولی، دوباره خواستار افزایش نرخ بهره شدند و عنوان کردند نرخ بیکاری رو به کاهش است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار