با مخالفت عربستان در خصوص کاهش تولید نفت، بهای طلای سیاه در سطح بازار جهانی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک برنت دریای شمال، نفت پایه اروپا، ‏در معاملات روز جمعه کاهش یافت. کارشناسان و کارگزاران بازار نفت علت اصلی کاهش قیمت نفت در داد و ستدهای امروز بازار جهانی را بر باد رفتن امید به کاهش تولید نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می دانند زیرا وزیر انرژی نفت عربستان سعودی امروز اعلام کرد کشورش با کاهش تولید نفت مخالف است. 

بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود، برای تحویل در ماه اکتبر با 36 سنت کاهش نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به 49 دلار و و 31 سنت رسید. 

در داد و ستدهای الکترونیکی بازار معاملات تجاری نیویورک (نایمکس) بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا (وست تگزاس اینترمیدییت) هم با 16 سنت کاهش به 47 دلار و 17 سنت رسید. 

کارشناسان بخش کارگزاری نفت ‏بانک کومرتسبانک (‏Commerzbank‏) که داده های ‏پایه آماری، مدیریتی و تحلیل‌های لازم در ‏خصوص مسائل نفتی و انرژی را ارائه ‏می‌کنند، در این باره می‌گویند هنگامی که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد کشورش در نشست غیر رسمی اوپک در آخر ماه سپتامبر در الجزایر به منظور کاهش تولید نفت شرکت خواهد کرد بازار نفت تکان خورد و قیمت ها افزایش یافت. اعلام این خبر امیدها را در خصوص اینکه اوپک این بار بتواند درباره محدود سازی تولید نفت به توافق برسد، افزایش داد. 
اما امروز هنگامی که خالد الفلاح وزیر انرژی عربستان سعودی از مخالفت کشورش با کاهش تولید خبر داد همه امیدها در این خصوص به یاس تبدیل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار