کری: به دنبال صلحی پایدار برای جنگ سوریه هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای روس خود بر یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- در نشست خبری با همتای روس خود در ژنو گفت: به دنبال ترک مخاصمه ای واقعی و طولانی مدت درسوریه هستیم تا بتوانیم بعد از آن راه حل سیاسی را دنبال کنیم. 

کری افزود: ارتش سوریه امروز داریا را بعد از چهار سال محاصره سخت مجبور به تسلیم کرد و همچنان مناطقی را در اطراف دمشق در اختیار دارد که باید این را بیفزایم که برخلاف جریان ترک مخاصمه پیشین است که ما را به اینجا آورده است؛ دلیل حضور ما نیز همین است. 

وی ادامه داد: باور دارم همه در دنیا از دیدن تصاویر دو پسر نوجوان که یکی در آمبولانس کشته شده بود، شوکه شده است ولی قطعا این تصویری است که بارها و بارها در حلب و سوریه تکرار می شود و باید برای همه ما انگیزه ای باشد تا کار را تمام و آتش بسی واقعی ایجاد و نیازهای مردم سوریه را تامین کنیم. برای همین ما امروز اینجا آمده ایم.

کری افزود: گروه های تروریستی، داعش و القاعده همچنان به آزار مردم سوریه ادامه می دهند و ما همچنان میان رژیم سوریه و گروه های مخالف هستیم که در آستانه جنگی تمام عیار قرار دارند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برای من نیز جای خرسندی است که به همراه سرگئی لاروف و دیگر همکاران در جامعه جهانی و گروه بین المللی حامیان سوریه توانستیم در کنار هم موضوع ترک مخاصمه را پیش ببریم. 

جان کری گفت: ترک مخاصمه باید برای دست یافتن به کاهش خشونت ها که مردم سوریه خواهان و شایسته آن هستند، فراگیر باشد و بتواند دریچه ای از فرصت به روی ما برای توافق در ژنو برای مذاکراتی واقعی درباره آینده و راه حل سیاسی ایجاد کند زیرا راه حلی نظامی برای این چالش سوریه وجود ندارد. 

کری تصریح کرد: من از تیم آنها (روسیه) و تیم خود (آمریکا) تشکر می کنم که در هفته های گذشته با حسن نیت و به صورت فشرده همکاری کرده اند تا از گم شدن در این چرخه خشونت پرهیز شود. امروز می توانم بگویم که ما درباره مسیر پیش رو، به شفافیت رسیده ایم، بخش عمده ای از بحث های فنی را کامل کرده ایم که تمرکز اولیه آن اجرای این ترک مخاصمه و بهبود کمک های اولیه است تا بعد از آن بتوان درباره پایان دادن به این جنگ، بحث هایی جدی داشت. 

وزیر اور خارجه آمریکا افزود: اگر بتوانیم به هدف های خود برسیم و بتوانیم ترک مخاصمه ای کامل و بادوام اجرا کنیم، قطعا این فرصت را خواهیم داشت تا تغییری بنیادین در این درگیری ایجاد کنیم. استفان دیمستورا، نماینده سازمان ملل طرف ها را برای گفتگو درباره انتقال سیاسی گرد هم می آورد. این هدف نهایی ماست و تنها راهی است که این جنگ وحشتناک سرانجام به پایان برسد. این تنها راه قابل اعتنا به سوی صلح و امنیت و زندگی عادی است که مردم سوریه خواستار و شایسته آن هستند. 

کری گفت: ما برای رسیدن به توافق شتابزدگی نمی کنیم مگر اینکه به صورت کامل تامین کننده خواستهای مردم سوریه باشد و جامعه جهانی را برای رسیدگی به این نیازها با عزمی راسخ قادر سازد. این چیزی است که ما به دنبالش هستیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
دروغگو
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
واقعا که شما امریکایی ها ذاتی وحشی و کثیف هستین ، اقای کری شمای که الان داری دلسوز و حرف از مردم بیگناه سوریه میزنی زمینه و حمایت جنگ سوریه را انجام دادین و این جنگ و کشتار هزاران کودک و مرد و زن بیگناه به خاطر شما امریکایی ها و اسرائیلی ها و طرح و حمایت از گروههای تکفیری و داعش برای ویرانی و نابودی دولت و کشور سوریه بود و اون زمان که داعش و تروریست ها مردم بیگناه سلاخی و اعدام میکردند و پیشرفت و تصرف خاک سوریه خوشحال و حرفی از مردم سوریه نبود و فقط یک.کلام اسد برود. ولی الان با تغییر اوضاع میدانی و پیروزیهای و موفقیت های ارتش و نیرو مردمی و کمک موثر ایران و روسیه و شکست و نابودی مزدوران تان و ب هلاکت رسیدن آنها ، الان ب فکر مردم سوریه و ان دوکودک افتادی واقعا که کثیف ، لجن، دروغگو هستین. لعنت و نفرین بر ذات وحشی و خون خوارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
خداوند لعنت کند شما را که هرچه آتشه از گور شما خدانشناس هاست
خدایا به حق حضرت زهرا سلام الله علیها ریشه آمریکا ، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی را خشک کن
آخرین اخبار