آلودگی سربی هوای مترو تهران از شایعه تا واقعیت

طی بررسی های انجام شده متوجه آلودگی در متروی تهران شدیم که با پیگیریهای صورت گرفته این مسئله توسط مسئولین مترو تکذیب شد.

آلودگی سربی هوای مترو تهران از شایعه تا واقعیت
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی است شائبه ای پدید آمده مبنی بر اینکه هوای مترو تهران سرب آلود است. در بررسی های انجام شده با افرادی برخورد کردیم که مدعی ابتلا به بیماری تنفسی به دلیل حضور مدام در تونل های متروی تهران بودند. یکی از این افراد به خبرنگار ما می گوید:  شغلم دست فروشی است ، چند سالی است که در متروی تهران روزانه به مدت 8 الی 9  ساعت مشغول کارهستم. مدتی بود که متوجه سرفه های شدید شدم. وقتی به پزشک مراجعه کردم از محل کارم جویا شدند پزشک به من گفت که مبتلا به آسم خفیف شده ای و باید مدتی دست از کار بکشی و از اسپری تنفسی استفاده کنی. به توصیه پزشک عمل کرده در حال حاضر کمی راحت تر از قبل نفس می کشم ولی به دلیل شغلی که دارم مجبورم روزانه 8 الی 9 ساعت در فضای مترو و قطارهای درحال حرکت باشم و همین وضعیت موجب وخامت حال من شده است.
 
اما مهندس علی عبدالله پور قائم مقام مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا، در خصوص آلودگی هوای مترو گفت: تمام هوایی که وارد متروی تهران می شود از هواسازها وارد و پس از مکش از فیلترها عبور و توسط ایرواشرها شسته و به ایستگاه های مترو منتقل می شود.
 
وی در خصوص ادعای برخی مسافران مبنی بر آلودگی متروی تهران با سرب افزود: بنده چنین حرفی را تکذیب می کنم ، تمام تجهیزاتی که در مترو استفاده شده است از استانداردهای بین المللی و زیست محیطی برخوردار است.  
 
قائم مقام مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران در ادامه گفت: قطعا صحبت این افراد کارشناسی نبوده و تمام تجهیزات مترو استاندارد است حتی خود مترو اولین شرکت حمل و نقلی در ایران است که موفق به اخذ نشان 14001 شده و این ادعا کاملا اشتباه است.
 
عبدالله پور یادآور شد: پیرو صحبتهای گذشته مدتی قبل از دانشگاه فیلترهایی دریافت و نصب کردیم و کلیه آلودگی ها توسط این فیلترها دریافت و به آزمایشگاه  دانشگاه ارسال و تحت آزمایش قرار گرفت و پاسخ آزمایش این بود که آلودگی مترو از سطح خیابان کمتر بوده و مسافران با آسودگی خاطر به سفرهای درون شهری خود بپردازند.
 
منبع:شهر فردا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار