اهواز؛

خارج شدن تامین آب شرب روستا ها از طریق تانکری

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان گفت: در هفته دولت 9 پروژه آبرسانی روستایی در 62 روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درویشعلی کریمی در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه آبرسانی به 5 روستای برچستان ایذه با 2762 نفر جمعیت، بهره‌برداری از چاه کمتوله رامهرمز با 18 روستا و 1762 نفر جمعیت، حفاری چاه 4 روستای منطقه حاج چراغ در رامهرمز با 600 نفر جمعیت، احداث و توسعه و بازسازیی چاه عمیق، لوله‌گذاری و مخازن فلزی هوایی 3 روستای جنت‌‌مکان با 8400 نفر جمعیت از جمله پروژه‌هایی هستند که به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: پروژه تأمین آب شرب 7 روستای منطقه غریبی‌های ایذه با 1532 نفر جمعیت، تجهیز چاه‌های عمیق 5 روستای منطقه بردبران در ایذه با 2370 نفر جمعیت، پروژه آبرسانی به 4 روستای رامسه و طراح در حمیدیه با 900 نفر جمعیت و آبرسانی به 5 روستای مسیر دین راک و شلال در اندیکا با 368 نفر جمعیت از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این هفته هستند.

کریمی تصریح کرد: در مجموع 64 مجتمع آبرسانی روستایی برای این شرکت تعریف شده است تا آب شرب 900 هزار نفر تأمین شود که از این 64 مجتمع روستایی تعریف‌شده، 14 مجتمع روستایی در برنامه‌های سال 95 این شرکت هستند.
وی عنوان کرد: برای این 14 مجتمع روستایی که شامل 398 روستا با جمعیت 220 هزار نفر می‌شود، 64 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است تا با تزریق این منابع، پروژه‌ها عملی شوند.
کریمی با اشاره به عملکرد این شرکت در سال 94 عنوان کرد: در سال 94  هیچ تخصیص اعتباری از محل ماده 180 به این شرکت داده نشد و تنها 38 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی به ما تخصیص یافت که بر اساس آن توانستیم 30 درصد از پروژه‌هایی که در برنامه بودند را محقق کنیم.

وی با بیان این نکته که مشکل کمبود اعتبار از اساسی‌ترین مشکلات این شرکت برای اجرای پروژه‌ها است، گفت: امسال با توجه به اینکه 6 ماه از سال گذشته، هنوز یک ریال از محل منابع استانی در اختیار شرکت قرار نگرفته و تنها قرار شده 64 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به تدریج به بدنه شرکت تزریق شود تا بتوانیم برنامه‌های در نظر گرفته شده در سال 95 را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی خوزستان افزود: ظرفیت این شرکت در حوزه مشاوره،‌ پیمانکاری و نیروی انسانی بسیار بالا است اما به علت نبود منابع مالی، نیرو متخصص و فنی و پیمانکاران توانمند ما از شرکت می‌روند.

کریمی با اشاره به این‌که تأمین آب شرب روستاها از طریق تانکر شایسته مردم نیست، خاطرنشان کرد: آب 606 روستای استان با تانکر تأمین می‌شود و در برنامه داریم که به تدریج با احداث شبکه آبرسانی، تامین آب شرب روستاها از حالت تانکر خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مالی دولت انتظار نداریم تا ظرف یکسال همه منابع مالی مورد نیاز شرکت تأمین شود اما ما نیز نسبت به اعتبارات تأمین‌شده پروژه‌ها را تکمیل می‌کنیم.

انتهای پیام/ناصری زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.