اهواز؛

روغن کنجد فاقد استاندارد در بازارهای دزفول

رئیس اداره استاندارد دزفول گفت: اداره بهداشت باید با نمونه برداری از روغن های کنجد در بازار مشخص کند این روغن ها مشکل بهداشتی دارند یانه.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد اسماعیل افزود:از ابتدای امسال تاکنون 110 نمونه برداری و 70 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی دزفول انجام شد که در این بازرسی ها 57 نمونه کالا به دلیل منطبق نبودن با استانداردهای لازم توقیف شد.

وی کالاهای توقیف شده را شامل تجهیزات الکترونیکی ، طلا و مواد غذایی از جمله انواع نوشیدنی و شربت که غیرقابل مصرف تشخیص داده شده عنوان کرد و افزود: مقادیری شن و ماسه و مصالح ساختمانی نیز در دزفول جمع آوری شده است.

رئیس اداره استاندارد دزفول گفت:شن و ماسه جمع آوری شده به دلیل عدم شست و شوی مناسب و وجود خاک در آنها همچنین دانه بندی و مواد سازنده غیراستاندارد تشخیص داده شدند.

وی اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون 464 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و 22 مورد بازرسی مشترک با سایر ارگان ها از جمله صنعت و معدن و بهداشت انجام شده است.

شیخ در خصوص فروش روغن کنجد سنتی در بازار دزفول نیز گفت:روغن کنجد عرضه شده در بازار دزفول فاقد نشان استاندارد بوده و بدون نظارت عرضه می شوند که در نشست شورای سلامت مقرر شد گزارشی از نواقص موجود در روغن های کنجد تهیه و ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان روغن کنجد به دلیل نداشتن مسئول کیفی و پروانه بهره برداری واحد تولیدی محسوب نمی شوند گفت:اداره بهداشت باید با نمونه برداری از روغن هایی که در بازار عرضه می شود مشخص کند روغن های تولیدی مشکل بهداشتی دارند یا خیر تا جلوی عرضه مواد غذایی غیربهداشتی گرفته شود.

رئیس اداره استاندارد دزفول در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هشت واحد فروشنده غیرمجاز روغن کنجد در دزفول شناسایی شده است به خریداران توصیه کرد هنگام خرید روغن کنجد به برچسب هشدار و نشان استاندارد آن توجه کنند سپس در پخت و پز از آنها استفاده نمایند.

انتهای پیام/ناصری زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.