اهواز؛

فعال‌تر شدن مراکز مشاوره خانواده الزامی است

فعال‌تر شدن مراکز مشاوره خانواده برای کاهش طلاق در خوزستانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به‌منظور پیشگیری از آسیب طلاق، مراکز مشاوره خانواده باید فعال‌تر شوند و معاونت اجتماعی دادگستری استان نیز بر عملکرد آن‌ها نظارت لازم را داشته باشد.

فرهاد افشارنیا، اظهار کرد: طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی است که جامعه ما را مورد تهدید قرار داده و زمینه‌ساز سایر آسیب‌های اجتماعی و جرائم است و در خصوص آن باید به صورت علمی‌تر اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در ادامه بر کاهش زمان رسیدگی، پیشگیری و کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری، تشکیل کمیته‌های فرعی حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع، رسیدگی به پرونده‌های مفتوح و پرونده‌های مانده از سال‌های قبل، کاهش جمعیت کیفری، برگزاری نشست‌های اخلاقی برای قضات و کارکنان و شناسایی و رصد جرائم و مطالبات مردم شهرستان تأکید کرد.

افشارنیا از صفا و صمیمیت میان مدیران و کارکنان دادگستری ماهشهر ابراز خوشحالی کرد و گفت: این صمیمیت باید به‌عنوان الگو برای سایر حوزه‌های قضایی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان نیز گزارش از عملکرد این معاونت در شهرستان ماهشهر ارائه کرد و خواستار ورود دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان به مسئله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد.

رئیس دادگستری شهرستان ماهشهر نیز با تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه، گفت: ماهشهر یکی از شهرستان‌های مهم خوزستان و یکی از قطب‌های اقتصادی کشور است که این مسئله ماهشهر را به نقطه حساسی در منطقه تبدیل کرده است.

محمدیار ممبینی اظهار داشت: صفا و صمیمیتی که در میان کارکنان این دادگستری حاکم است موجب شده تا امور قضایی شهرستان به صورت روان انجام گیرد و موجبات رضایت مردم فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماهشهر نیز گفت: قضات و کارکنان این دادسرا در طول شبانه‌روز در خدمت مردم این شهرستان هستند و در راه احقاق حق از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

در ادامه این سفر، رئیس کل دادگستری استان خوزستان و هیئت همراه از بخش‌ها و شعب این دادگستری بازدید کردند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار