ابتکار؛

پرچم های آبی بر فراز دریاها

به زودی طرح نصب پرچم آبی برای مشخص بودن سلامت مناطق ساحلی دریای خزر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئيس سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود نوشت: "به زودی طرح نصب پرچم آبی برای مشخص بودن سلامت مناطق ساحلی دریای خزر اجرا خواهد شد. 

طی سال های اخیر معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، مناطق آلوده ساحلی را با به کارگیری دهها ایستگاه پایش به صورت ماهانه مشخص کرد و اکنون «ضوابط محیط زیستی مقابله با آلودگی شناگاه های ساحلی و طرح های سالم سازی دریا»، به منظور حفظ سلامتی شهروندان، ایجاد وحدت رویه در نحوه بازرسی و نظارت و پایش شناگاه های ساحلی و مناطق تفریحی دریایی ابلاغ شده است.

اطمینان از سلامت گردشگران و استفاده کنندگان از آب های ساحلی و شناگاه های طبیعی و  رفع مشکلات موجود در این اماکن از ضروریات این دستورالعمل است.

شناگاه های آلوده با ذکر نام و  موقعیت جغرافیایی بر روی پورتال های مرکزی و استانی سازمان برای اطلاع عموم بارگذاری می شود.  

شناگاه های مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست با پرچم آبی مشخص می شوند و مردم می توانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند. سرمایه گذاران و گردانندگان محل های شنا و تفرجگاهها هم باید بدانند که به هر ترتیب ممکن باید ضامن سلامت در حوزه فعالیت اقتصادی خود باشند تا مردم به آنها مراجعه کنند. 

می بایست با برخورد آگاهانه شهروندان و حمایت دولت، انتفاع اقتصادی با بی مهری به سلامت مردم غیرممکن شود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار