رشته پرتوپزشکی حذف شد/ کاهش تعداد رشته محل‌های دانشگاهی

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از سیاست کلی وزارت علوم برای کاهش تعداد رشته محلهای دانشگاهی خبر داد و گفت: در این راستا رشته پرتوپزشکی برای سال تحصیلی جدید حذف شد.

حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پذیرش دانشجو در رشته های پرتوپزشکی گفت: رشته مهندسی پرتو پزشکی در مقطع کارشناسی طبق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد صادر شده با 4 گرایش دیگر مهندسی پزشکی به نام بیومکانیک، بیو مواد، بیو الکتریک و بالینی ادغام شد.

وی افزود: در واقع پنج رشته باهم یکی شدند و تحت عنوان یک رشته مهندسی پزشکی بدون هیچ گرایشی از سال تحصیلی جدید ارائه می شوند.

حسین زاده لطفی با بیان اینکه این مسئله برای ورودی های جدید دانشگاه‌ها صادق است، اظهار داشت: تمام ورودی های قدیم در هر رشته ای که پذیرش شده‌اند، با همان رشته هم فارغ التحصیل می شوند و طبق قانون، روند ادامه تحصیل و اخذ مدرک آنها مشکلی ندارد.

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشخیص ادغام گرایش ها و ارائه یک رشته، توسط شورای برنامه ریزی درسی وزارت علوم که برنامه های درسی را تدوین یا اصلاح می کند، تصویب و به تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: در دانشگاه آزاد تدریس تمام سرفصل‌های دروس مطابق برنامه های درسی مصوب وزارت علوم و وزارت بهداشت صورت می گیرد و این دانشگاه اجازه تدریس دروسی بیشتر یا کمتر، خلاف برنامه های مصوب این وزارتخانه ها را ندارد.

حسین زاده لطفی با اشاره به اینکه طبق این سیاست کلی وزارت علوم، سرفصلهای رشته ها نیز تغییر می کند، بیان کرد: در این سیاست کلی، تمام گرایش های متفاوت یک رشته در مقطع کارشناسی حذف و تحت عنوان یک رشته ارائه می شود. علاوه بر حذف رشته پرتوپزشکی بعنوان مثال، حذف رشته ریاضی محض یا کاربردی را هم داریم که از سال تحصیلی جدید تنها تحت عنوان یک رشته ریاضی بدون گرایش تدریس می شود.

به گفته وی، با این سیاست درواقع تعداد رشته محل‎های دانشگاهی کاهش می‌یابند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، این سیاست برای کلیه گرایش‌های رشته های دانشگاهی اعمال و از سال تحصیلی جدید اجرایی می شود و تنها مختص به رشته پرتوپزشکی یا ریاضی محض که پیش‌تر بدان اشاره شد، نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ghazal
۰۱:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سال 94وارد رشته ی مهندسی پرتو پزشکی شدم با این اوصاف تکلیف ما چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۴۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
درباره رشته های دیگه ی کم کاربرد هم. باید انجام بشه.. تا بچه ها در رشته های مفید متمرکز شوند
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۶
چررااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
باسلام
یعنی حذفش به سود ما میشه یا ضررما؟