اردبیل؛

حمایت از برنامه‌های فرهنگی مناطق نمونه گردشگری در کشور

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشادا اسلامی گفت: با توجه به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در اماکن گردشگری و تفریحی این برنامه‌ها در مناطق نمونه گردشگری کشور حمایت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی مرادخانی افزود: با توجه به این که برنامه‌های فرهنگی ساز و کارهای بسیار خوبی در جامعه ایجاد می‌کند و نیز ‍پیوست‌های فرهنگی لازمه مناطق گردشگری و تفریحی هستند در این راستا نیاز است با تعریف مشوق‌ برای سرمایه‌گذاران از ظرفیت بخش خصوصی برای فرهنگسازی و برگزاری برنامه‌های پرمحتوا و شاد در اماکن گردشگری بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد درصدد هست با رویدادهای فرهنگی هنری در مناطق نمونه گردشگری علاوه بر ایجاد ظرفیت اقتصادی برای هنرمندان و غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و قشر جوان، به عنوان یک وزارتخانه حاکمیتی ناظر اجرای برنامه‌های پرمحتوای شاد و اجتماعی باشد تا در این راستا با ایجاد فضای شاد از آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری کند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از فعالیت فرهنگی در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی پل معلق افزود: خوشبختانه به همت مدیریت و واحد فرهنگی پل معلق تاکنون 14 مورد اجرای صحنه‌ای موسیقی در این مکان انجام شده که تاثیر برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی اجتماعی در رفتار و اخلاق عامه مردم بسیار مهم است که در این راستا از زمان استقرار دولت یازدهم فراوانی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کنسرت‌ها در سطح کشور مشهود است.

مرادخانی بیان کرد: مناطق نمونه گردشگری در کشور باید یک مجوز کلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود بگیرند و برای اجرای برنامه‌های موردی و رویدادی از طریق اداره ارشاد شهر خود مجوزهای لازم را دریافت کنند و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید نهایت همکاری را در برگزاری کیفی و کمی این برنامه‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.