اردبیل؛

هزینه 420 میلیارد ریالی برای اجرای پروژه‌های آبیاری نوین در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۴۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های آبیاری نوین در سطح اراضی استان اردبیل هزینه شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌های آبیاری نوین در سطح استان اردبیل اظهار داشت: امسال آبیاری نوین در بیش از 7 هزار و 674 هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل اجرا شده که برای اجرای این طرح 420 میلیارد ریال اعتبار هزینه و در این راستا برای 3 هزار و 825 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز 4 هزار و 150 هکتار از اراضی استان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته بود، افزود: ارتقای طرح آبیاری نوین در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته خوب ارزیابی شده است و در صدد هستیم این طرح را با برنامه‌ریزی اساسی در بیشتر نقاط استان عملی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: اجرای طرح آبیاری نوین در 62 هزار هکتار از اراضی دشت استان اردبیل آغاز شده است که بیشترین این طرح مربوط به شهرستان بیله‌سوار بوده و انتظار می‌رود با اجرای این طرح گام بزرگی در توسعه اقتصادی و اشتغال استان به ویژه بیله‌سوار برداشته شود.

سروی بیان کرد: در حال‌حاضر اجرای طرح آبیاری نوین در شهرستان بیله‌سوار نسبت به سال‌های گذشته افزیش جشمگیری داشته است و دولت نیز در این زمینه تسهیلات کم‌بهره‌‌ای را به کشاورزان ارائه می‌دهد تا بتوانند مشارکت همه‌جانبه‌ای در سیستم نوین کشاورزی داشته باشند.

وی از توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: هم‌اکنون شهرستان بیله‌سوار به قطب کشاورزی استان اردبیل در حوزه کشت گلخانه‌ای تبدیل شده و انتظار می‌رود در این راستا سرمایه‌گذاران زیادی برای توسعه کشت گلخانه‌ای در منطقه اقدام کنند که خوشبختانه تاکنون سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، پروژه ، آبیاری ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.