آیت‌الله احمدی فقیه یزدی:

میان دحوالارض و پیامبر اکرم(ص) رابطه مستقیم وجود دارد

آغاز آخرین سفر پیامبر(ص) به خانه خدا که به «حجه الوداع» شهرت دارد، در 25 ذی القعده و همزمان با دحوالارض اتفاق افتاده است.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سابقه تاریخی دحوالارض گفت: آن گونه که در تاریخ اسلام گفته شده است، دحوالارض سابقه طولانی دارد. طبق روایات متعدد خداوند 25 ذی القعده، زمین را از خانه خدا، گسترش داد، در واقع کعبه خمیر مایه خلقت زمین بوده است.

وی در خصوص ارتباط دحوالارض با پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: در حدیثی قدسی می خوانیم «لولاک یا محمد ما خلقت الأفلاک»؛ یعنی اگر پیامبر(ص) نبود، خداوند فلک را نمی آفرید. بنابراین آفرینش و دحوالارض با ساحت مقدس حضرت محمد(ص)، ارتباط مستقیم دارد.

احمدی فقیه یزدی افزود: آغاز آخرین سفر پیامبر اکرم(ص) به خانه خدا که به  «حجه الوداع» شهرت دارد، در 25 ذی القعده و در سالروز دحوالارض اتفاق افتاده است. پیامبر(ص) در این روز به مکانی سفر کرد که دحوالارض در آنجا رخ داده است. با تفاسیر بالا بعید به نظر می آید که میان این دو رویداد بزرگ، ارتباطی وجود نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در این سفر نورانی همه خاندان پیامبر(ص) حضور داشتند و آن طور که در تاریخ آمده، این آخرین سفر حضرت رسول(ص) به کعبه بوده است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار