افتخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برنامه ششم توسعه از موضوعات کلان فرهنگی غافل شده است

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: برنامه ششم توسعه نیاز به به بازنگری جدی دارد.

لاله افتخاری، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت‌های قرآنی در اربعین حسینی اظهار داشت: ظرفیت اربعین در قالب بزرگترین گردهمایی بشری از زمان آدم(ع) بسیار بالاست، در این سالها دشمن همواره به دنبال تفرقه در میان مذاهب اسلامی بوده و می‌خواهد از روزنه‌های موجود حداکثر استفاده را کند. با توجه به این صحبتها و ظرفیتی که در تجمع عزاداران اربعین حسینی وجود دارد، باید برنامه ریزی درستی برای این مراسم انجام شود.

افتخاری ادامه داد: اربعین سال گذشته طرحی با نام «کهف و رقیم» را ارائه دادم که زایران حسینی در طول مسیر پیاده روی آیات قرایت شده توسط سر امام حسین(ع) را حفظ کنند و همچنین سوره فجر را در موکب‌ها قرائت کنند که خوشبختانه با اقبال مردم روبرو شد.

وی گفت: امسال نیز در شورای راهبردی فعالیت های قرآنی برنامه های متعددی وجود دارد، اما نکته مهمی در برنامه اربعین مردمی بودن آن است و بنا به فرمایش رهبری نباید مردمی بودن از فعالیت های اربعین گرفته شود. ما به دنبال آن هستیم تا فعالیت های قرآنی پراکنده ای را که در ایام اربعین انجام می شود، تجمیع کنیم و تا حدی نیز در این امر موفق بوده ایم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تعاملات خوبی که با برادران عراقی داشته ایم، امیدواریم امسال اربعینی با شکوه‌تر از سال گذشته داشته  و شاهد وحدت و همبستگی بیشتر میان مذاهب اسلامی باشیم تا فعالیت های قرآنی و عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) به نحو احسن برگزار شود.

افتخاری با اشاره به لزوم بازنگری برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه به صورت بسیار سطحی به فعالیت های قرآنی پرداخته و نیاز به به بازنگری جدی دارد. در این برنامه حتی به موضوعات کلان فرهنگی هم اشاره نشده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

افتخاری خاطر نشان کرد: ما منتظر هستیم تا مجلس جدید قوام خود را پیدا کند و کمیسیون فرهنگ و در صدر آن فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی دغدغه خود را به این برنامه اعلام دارد. البته خوشبختانه صحبت های خوبی از دغدغه نمایندگان مجلس در این خصوص شنیده می شود که امیدوار هستیم به موضوع به شکل صحیح پرداخته شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار