یاسوج؛

بیش از 17هزار میلیارد ریال برای توسعه استان هزینه شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 هزار و 390 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در دولت تدبیر و امید در این استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی گفت: حدود 10هزار میلیارد ریال در سه سال گذشته برای افتتاح و بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی طرح ها در استان هزینه شده است.

وی گفت: 6 هزار و 260 میلیارد ریال برای افتتاح طرح های عمرانی و سه هزار و 840 میلیارد ریال برای اجرای طرح های اشتغالزا و اقتصادی در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزون بر 6هزار میلیارد ریال در سه سال گذشته برای کلنگ زنی طرح های اقتصادی و یکهزار و 230 میلیارد ریال اعتبار برای شروع عملیات اجرایی طرح های عمرانی پیش بینی شده است.

خادمی میزان اشتغال ایجاد شده در دولت یازدهم در استان کهگیلویه و بویر احمد را پنج هزار و 932 نفر برآورد کرد.

وی بیان کرد: افتتاح و کلنگ زنی یکهزار 304 طرح عمرانی و اقتصادی در مناسبت های دهه فجر و هفته دولت در سه سال گذشته از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد: اجرای 185طرح گازرسانی، 100 طرح آب رسانی، تکمیل طرح های بزرگ نیمه تمام اقتصادی، کاهش اعزام بیمار به خارج استان از 30 در هزار به کمتر از هفت در هزار، ساخت 80 خانه بهداشت و افزایش تولید محصول راهبردی گندم تا رسیدن به مرز خودکفایی داخل استان بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد نرخ بیکاری 17درصدی را مهمترین مشکل مردم استان دانست و ابرازامیدواری کرد که با اختصاص یکهزار و 400 میلیارد ریال از کاهش یارانه سود بانکی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی طرح های تولیدی، بخشی از این مشکل در استان رفع شود.

خادمی اظهار کرد: تصویب 9 هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویر احمد چشم انداز آینده این استان را روشن و امید بخش کرده است.

وی با یادآوری مشکلات دولت در زمان آغاز فعالیت در سال 1392، افزود: دولت تدبیر و امید با وجود تورم 40 درصدی، بار سنگین یارانه ها، بالا بودن هزینه های جاری کشور، رشد اقتصادی منفی 6/6 تمام تلاش خود را برای توسعه کشور به کار گرفت.

استان کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه و حدود 700 هزار نفر جمعیت است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.