یاسوج؛

شرکت 238 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: 238 هزار نفر به 2 صورت فردی و خانوادگی در ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی در کشور شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید جواد جعفری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی در یاسوج، اظهار داشت: ترویج روز افزون فرهنگ مطالعه، کتابخوانی و انس با کتاب در تمامی موضوع ها به ویژه سیره، زندگی و ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) بین قشرهای مختلف مردم ضروری است.

وی گفت: زیرساخت های مطلوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در بخش های فرهنگی و کتابخوانی در کشور فراهم شده اما با این وجود فرهنگ مطالعه چندان رواج نیافته است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه پایین بودن میزان کتابخوانی در کشور دغدغه دارند و همگان نیز موظف به تلاش و اقدام برای رونق هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه هستند.

جعفری بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در راستای کمک به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ورود کتاب به سبد مصرفی خانوارها اقدام های ارزنده ای را آغاز کرده که یکی از مهمترین آنها برگزاری جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی است.

وی ابراز داشت: جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی جزو 84 شاخه و زیرمجموعه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است.

وی گفت: مشارکت دادن مردم در امور مذهبی و فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی اثرگذار بوده و نتایج مهمی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به دلدادگی ملت ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهار داشت: جشنواره های کتابخوانی رضوی به عنوان حرکت فرهنگی و هنری مهم باید تداوم یافته و هر سال با حضور گسترده تر قشرهای مختلف مردم تمامی نقاط کشور برگزار شود.

وی افزود: 11 هزار و 238 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی شرکت کردند که به نسبت جمعیت آمار مطلوبی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: این امر بیانگر عشق و ارادت مردم این استان به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) بوده و نشان دهنده علاقه آنان به مسائل مذهبی، فرهنگی، ادبی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ستاد برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی از حدود 2 ماه قبل در استان و شهرستان های هشت گانه آن تشکیل و فعال شده است.

زینب قربانی اظهار داشت: مسئولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد استقبال چشمگیری از این جشنواره داشته و مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی استان نیز همکاری و تعامل لازم را انجام دادند.

وی افزود: تبلیغات، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده ای برای برگزاری این جشنواره از سوی مسئولان اجرایی، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات، کتابداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد در این استان انجام شد.

قربانی بیان کرد: 11 هزار و 238 نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد یکهزار و 525 نفر در قالب خانوادگی و مابقی نیز به صورت فردی بوده است.

وی عنوان کرد: برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی از جمله جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی سبب پاسداشت هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و آشنایی روزافزون مردم با فضائل، سیره و ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) می شود.

 55 برگزیده ششمین جشنواره کتابخوانی در فرهنگ رضوی در 2 بخش فردی و خانوادگی به همراه هشت نفر از خبرنگاران رسانه ها و روابط عمومی های فعال دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برگزاری جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده ای در این آیین تجلیل شدند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.