یاسوج؛

مهاجرپذیر بودن یاسوج عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر یاسوج و حاشیه شهر امید می‌رود مرکز استان به صورت ویژه دیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید محمدکاظم نظری در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر کار برگزار شد با اشاره به شرایط خاص شهرستان بویراحمد و آسیب‌های اجتماعی آن اظهار کرد: به منظور مقابله با آسیب‌ها باید به صورت ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد توجه شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجرپذیر بودن وضعیت آسیب‌های اجتماعی آن نگران‌کننده است، گفت: انتظار می‌رود شهرستان بویراحمد در بحث مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی در مقاطعی مورد توجه بوده و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر بوده، گفت: متأسفانه در مقطع کنونی آنگونه که باید و شاید به این مقوله و نقش بهزیستی در کاهش آسیب‌ها توجه نمی‌شود.

نظری از مهمترین مزیت‌های بهزیستی را تخصصی بودن نیروهای آن عنوان کرد و افزود: باید مجوز جذب نیرو به این سازمان داده شود تا جایگزین افراد بازنشسته شوند و کارها به نحو مطلوب‌تری پیش رود.

فرماندار بویراحمد با تأکید بر اینکه مشکلات اساسی در ساماندهی کودکان کار داریم، گفت: مرکز نگهداری از کودکان کار را در مرکز استان داریم که انتظار می‌رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت لازم برای ساماندهی کودکان کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج به دلیل مهاجرپذیر بودن مشکلات آن ویژه است، بیان کرد: با توجه به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر یاسوج و حاشیه شهر امید می‌رود مرکز استان به صورت ویژه دیده شود.

نظری تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث خودکشی در سال‌های گذشته بعد از استان ایلام استان دوم در بحث خودکشی بود که وضعیت کنونی هم مناسب نبوده و باید به صورت کارشناسی شده چاره‌ای اندیشیده شود.

فرماندار بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود اذعان کرد: با توجه به معوقات بیمه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار معضل شدیم و مشکلات زیادی هستیم و انتظار می‌رود استان‌های محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد از این لحاظ حمایت شوند.

نظری خاطرنشان کرد: استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد که 18 درصد بیکار هستند در بحث حذف یارانه‌ها دقت ویژه‌ای شود، زیرا مردم درآمدی ندارند و به یارانه‌ها اکتفا می‌کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.