یاسوج؛

اختصاص 700 میلیارد ریال برای بهسازی راه های کهگیلویه و بویراحمد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 700 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه های ارتباطی این استان در سال 95 اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالهاشم حسن نیا در بازدید از طرح های راهسازی جاده باشت به چرام با اشاره به اهمیت راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در اتصال کریدور شمال به جنوب کشور افزود: دولت مصمم به تقویت زیرساخت های جاده ای این استان است.

وی وجود جاده های ایمن و استاندارد را زیربنای توسعه پایدار و لازمه رفاه حال مردم دانست و بر لزوم تلاش بیشتر برای تکمیل طرح های بزرگ راهسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

حسن نیا تکمیل طرح های ملی نیمه تمام زیرساخت های جاده ای را راهبرد اصلی مسئولان دانست و گفت: تحقق این امر با تلاش مسئولان محلی دست یافتنی است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت جاده اصلی باشت به چرام به طول هفت کیلومتر یکی از بزرگترین طرح های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که تکمیل آن نقش اثرگذاری در حمل و نقل آسان در این استان دارد.

غلامرضا تاجگردون افزود: احداث جاده باشت به چرام با 110 میلیارد ریال اعتبار و در مدت 24 ماه انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی فازدوم این طرح مهم تابستان امسال شروع شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت بیان کرد: فاز نخست ایمن سازی و ساخت جاده چرام به طول 6 کیلومتر و 70 میلیارد ریال اعتبار نیز در دولت تدبیر و امید انجام شد.

تاجگردون ساخت 10 کیلومتر جاده چهارخطه و شروع طرح های بزرگی چون باباکلان به چرام و ایمن سازی جاده های اصلی را از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان های گچساران و باشت ذکر کرد.

وی بیان کرد: با تکمیل این طرح ها راه های ارتباطی شهرستان های گچساران و باشت متحول خواهد شد.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 93 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر اصلی و یکهزار و 238 کیلومتر فرعی است.

این استان با جمعیتی حدود 703 هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.