دولت از معرفی آثار شاعران و نویسندگان حمایت نمی‌کند

به طور معمول اگر کتاب، مذهبی و آیینی باشد؛ دولت برای مراسم رونمایی آن هزینه می‌کند.

منیره حسینی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در دهه 60 و 70 انجمن و جلسات شعر برگزار و در آن به شعر نگاه جدی‌تری می‌شد. اگر آن شعر حرفی برای گفتن داشت، دست به دست می‌چرخید و در نشریه ها به چاپ می‌رسید. به این ترتیب شاعر و اثر وی کم کم به عموم مردم معرفی شدند. اما امروزه در مراسم رونمایی و معرفی توسط ارگان‌ها و یا در صفحات مجازی این اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: دولت معمولا فقط از شعرهای آیینی و مذهبی رونمایی می‌کند و برای آن هزینه می‌دهد. به شکل معمول، باید خود شاعر به تنهایی برای رونمایی هزینه کند ولی با این درآمد و حق تالیف کمی که شاعران و نویسندگان  دارند، این کار امکان‌پذیر نیست. با این وجود عده زیادی از هنرمندان مخصوصا کتاب اولی و دومی ها، با هزینه شخصی به ناچار این کار را انجام می دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: امیدوارم طرحی در وزارت ارشاد اجرا شود که در آن این وزارتخانه برای معرفی کتاب های نویسندگان و شاعران اقدامی کند و هزینه ای برای این کار اختصاص دهند.  

لازم به ذکر است؛ مجموعه‌های شعر «بی حواس ترین زن دنیا»، «عاشقانه های جنجالی» و «حتی شبیه خودم زندگی نکرده ام» از آثار این شاعر جوان است.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.