پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

بوی نان داغ در خنکای جاده آبعلی/ وصف «شب‌های روشن» سن پترزبورگ در یک کتاب

آخر هفته فرصت خوبی است تا ذهنمان از کارهای روزانه فارغ شود و به اوقات فراغت بپردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخر هفته فرصت خوبی است تا ذهنمان از کارهای روزانه فارغ شود و به اوقات فراغت بپردازیم. از این رو بسته فرهنگی هر هفته پیشنهادهایی را برای شما دارد.


تئاتر آخر هفته:

پیشنهاد تئاتری این هفته ما، نمایش «همسایه آقا» است که با استقبال خوبی مواجه و اجرای آن تمدید شده است.

کارگردانی این اثر بر عهده حسین کیانی است که به خوبی توانسته زندگی دوران قدیم را به تصویر بکشد. در این نمایش بازیگرانی چون: فریده سپاه منصور، علیرضا آرا، حبیب دهقان نسب، رویا میر علمی، شهرام حقیقت دوست، خاطره اسدی، امیر رضا دلاوری و مهدی پاکدل به ایفای نقش می‌پردازند.


کتاب آخر هفته:

«شب‌های روشن» نوشته فئودور داستایوفسکی یکی از آثاری است که توانسته در میان پرفروش ها قرار بگیرد.
 
داستایوفسکی شهر سن پترزبورگ را چنان از زبان راوی توصیف می‌کند که مخاطب بی‌اراده دوست دارد این شهر و مردمانش را از نزدیک ببیند. مخاطب راوی تا مقطعی از داستان، خواننده کتاب است و او با خواننده صحبت می‌کند؛ اما هنگامی که شخصیت دختر «شبهای روشن» وارد داستان می‌شود، راوی شخصیتش را برای او تشریح و خواننده از این به بعد داستان را از جایگاه دانای کل دنبال می‌کند.


گالری آخر هفته:

این بار تهران قدیم با رنگ و لعاب پاستل روی بوم ظاهر شده و تاریخ را با دستان هنرمندانه‌اش نقاشی کرده است. همیشه از تهران قدیم عکس‌های سیاه سفیدی را نظاره گر بودیم اما این بار با رنگ های شیمیایی پاستل رنگ به تصاویر بازگشته است.

این تابلوها در گالری ویستا پلاس به معرض نمایش گذاشته می شود.


آخر هفته کجا بریم؟

آخر هفته وقت مناسبی است تا به دل طبیعت بروید. این هفته با توجه به شرایط هوا و خنک شدنش در محدوده خارج ار تهران، رفتن به امامزاده هاشم (ع) در نزدیکی آبعلی انتخاب مناسبی است. علاوه بر زیارت از آش های این محدوده غافل نشوید. همچنین خوردن نان شیرمال هایی که بوی نانش تمام محوطه را پر می‌کند، صفای دیگری دارد.


گزارش از نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.