مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان گفت: اکثر واحدهای مسکونی 100 درصد تخریب شده فاقد سند مالکیت هستند و برای دریافت پروانه مسکن و گرفتن تسهیلات جبرانی دچار مشکل شده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛فاخر محمدیان اعلام کرد: پرونده پرداخت خسارت به این واحدها تکمیل و آماده معرفی به بانک ها است و هماهنگی های لازم نیز در این خصوص انجام گرفته است.

وی افزود: تلاش می شود مشکلات مربوط به پرداخت خسارت این واحدها (600 واحد شهری و 300 واحد روستایی) در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام مطرح و در خصوص آنها تعیین تکلیف نهایی انجام شود.

مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام ابراز امیدواری کرد با تعامل شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی این مشکلات برطرف تا شرایط پرداخت خسارت به این واحدها فراهم شود.
در جریان وقوع این سیل که ویرانی های گسترده ای در مرکز و برخی از شهرستان های استان محروم و توسعه نیافته ایلام بر جا گذاشت، نزدیک به 18 هزار منزل مسکونی آسیب دید و تعداد زیادی از ابنیه ها، جاده ها و تاسیسات آب، برق، جاده های عشایری، مخابرات و گاز دچار خسارت شدند.

این اتفاق بی نظیر در 100 سال گذشته در استان ایلام بی سابقه بود، تنها در 72 ساعت بیش از 320 میلی متر باران بارید و باعث جاری شدن سیل، تخریب زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی این استان شد و چهار کشته نیز بر جای گذاشت.

به گفته مسئولان ارشد استان، در اثر وقوع این سیل بیش از 10 هزار میلیارد ریال به زیرساخت ها و بخش های مختلف خسارت مالی وارد شد.





 انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، سیل ، خسارت ، تخریبی ، مالکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.