موفقیت دانشگاه امیرکبیر در بهینه‌سازی کاتالیست پالایشگاهی با نانولوله‌های کربنی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از نانو لوله‌های کربنی موفق به بهینه‌سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در پالایشگاه‌ها برای انجام فرآیند تبدیل متانول به اولفین شدند.

سجاد ریماز در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تبدیل متانول به اولفین‌ها یکی ازفرآیندهای مورد توجه درحوزه تبدیل گاز طبیعی به محصولات با ارزش پتروشیمی است؛ ضمن آن که از لحاظ اقتصادی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

وی افزود: این اولفین‌ها خوراک اصلی واحدهای پتروشیمی بشمار می رود و برای تبدیل متانول به اولفین‌ها از کاتالیست‌ها استفاده می‌شود. ولی مشکل اصلی این کاتالیست‌ها این است که در مدت زمان کوتاهی غیر فعال می‌شوند.

ریماز در خصوص راهکار رفع این مسئله، تصریح کرد: بر این اساس تحقیقاتی با عنوان کاربرد نانو لوله‌های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو-34 با استفاده از روش تبدیل ژل خشک در این طرح به مرحله اجرا در آمد.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این مطالعات اقدام به بهینه‌سازی کاتالیست‌ها کردیم، یادآورشد: برای این منظور از نانو لوله‌های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو-34 با استفاده از روش تبدیل ژل خشک استفاده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار