برخی طنز را جدی نمی‌گیرند

از آنجایی كه طنز با شوخی همراه است، آن را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ سعید سلیمان‌پور با بیان اینكه بهترین اتفاق برای طنز استان آذربایجان غربی افتتاح دفتر طنز در حوزه هنری ارومیه بوده است، اظهار كرد: از سال 1389 كه دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شده است تا امروز نزدیك به 300 جلسه و كارگاه هفتگی طنز را برگزار كرده ایم.
 
مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: در سال 91، نخستین شب شعر طنز تاریخ آذربایجان غربی را به همت حوزه هنری این استان و با حضور طنزپردازان مطرحی همچون ناصر فیض، سعید بیابانكی و ... برگزار كردیم. سال 92 نیز دومین شب شعر را به همراه رونمایی از اثر تازه‌ام با عنوان «خنده‌های فالش» و با حضور یوسفعلی میرشكاك برگزار كردیم.
 
وی همچنین گفت: سال گذشته نیز بخش طنز جشنواره سراسری شعر فجر، از مركزیت خارج شد و در آذربایجان غربی برگزار شد كه دبیری این بخش از جشنواره بر عهده من بود. شب شعر طنز جشنواره شعر فجر در ارومیه از اتفاقاتی بود كه باعث شد توجه بیشتری به شعر طنز در این استان صورت بگیرد.
 
سلیمان‌پور با بیان اینكه 29 شهریورماه امسال، كنگره بزرگداشتی برای میرزا حسین كریمی مراغه‌ای شاعر و طنزپرداز پیش كسوت برگزار می‌شود، عنوان كرد: استان آذربایجان غربی در حوزه شعر طنز فعالیت های بسیاری داشته و این شاعر پیش كسوت كشور، یكی از مفاخر طنز استان است. اسماعیل امینی شاعر طنزپرداز كشورمان پس از چند بار سفر به این استان و شركت در كارگاه های حوزه هنری گفتند ارومیه تبدیل به قطب طنز كشور شده است.
 
این شاعر طنزپرداز با تاكید بر اینكه استقبال از طنز در استان آذربایجان غربی بسیار خوب بوده است، گفت: به دلیل تبلیغات خوبی كه زمینه طنز صورت گرفت، این بخش از ادبیات كشور گسترش پیدا كرد و تعداد طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز زیاد شدند. در حال حاضر تعداد جلسات طنز هم بیشتر شده است و تنها حوزه هنری عهده دار این مهم نیست.
 
وی خاطرنشان كرد: در كنار همه پیشرفت‌هایی كه در حوزه طنز صورت گرفته، اهالی ادبیات به ویژه جوانان و نوقلمان باید توجه كنند كه كیفیت آثار خود را در كنار كمیت بالا ببرند. بسیاری از جوانان در این زمینه مستعد هستند، اما از آنجایی كه طنز با شوخی همراه است، آن را جدی نمی‌گیرند. در حالی كه باید به فنون ادبی در شعر و داستان مسلط باشند و آثارشان از پختگی لازم برخوردار باشد.



انتهای پیام/


برچسب ها: طنز ، ادبیات طنز ، طنز ادبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.