ترامپ: اگر جای اوباما بودم از اجلاس گروه 20 خارج می شدم!

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا رفتار سران کشورهای دیگر با اوباما را بی احترامی خواند و به شدت از وی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا همزمان با ورود باراک اوباما به چین با اشاره به لحظه شرم آور پایین آمدن اوباما از پلکان گفت: «این نشانه بی احترامی است.»

دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت اگر جای اوباما بود، به دلیل نقص در مراسم تشریفات چینی ها و استفاده از نردبان فلزی برای ورود رئیس جمهور آمریکا، اجلاس را ترک می کرد.

ورود بدون تشریفات خاص رئیس جمهور آمریکا در روز شنبه به چین از خروجی ثانویه، برخلاف رهبران دیگر جهان بود که هواپیماهای خود را به سمت پلکان فرش قرمز هدایت می کردند و برخی از جمله ترامپ آن را نشانه بی احترامی از سوی چینی ها می دانند.

روز دوشنبه، ترامپ در آغاز میزگردی با رهبران کارگری در بروک پارک اوهایو گفت: «به او حتی پلکان هم ندادند. پلکان ندادند بیاید پایین. اگر من بودم می گفتم می دانید دوستان؟ خیلی برای شما احترام قائل هستم اما بگذارید درب ها را ببندیم و می رفتم دنبال کار خودم. این نشانه بی احترامی است.»

این در حالی بود که ستاد انتخاباتی کلینتون بلافاصله به این اظهارات واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

ترامپ پیوسته اوباما را متهم می کند که نمی تواند قدرت آمریکا را به رخ رهبران جهان بکشد. او همچنین پیشتر گفته بود وقتی از کوبا و عربستان سعودی دیدار کرده نیز باعث سرافکندگی آمریکایی ها شده است. ترامپ به این موضوع اشاره کرد که رهبران این دو کشور حاضر نشدند برای ملاقات با او به فرودگاه بیایند.

ترامپ در ماه آوریل و پس از این دو سفر گفته بود: «راستش آن ها به ما احترام نمی گذارند. وقتی رئیس جمهور اوباما با هواپیمای ریاست جمهوری در کوبا فرود آمد، هیچ کدام از رهبران آن جا نبودند. کسی نبود که به او خوشامد بگوید. جالب است همین اتفاق مثلا «غیرمترقبه» در عربستان هم افتاد. به این بی احترامی می گویند.»

ترامپ در خصوص پلکان نیز گفت: «تضمین می کنم پلکان را هم در چین می سازند. در آمریکا که نمی سازند. درست؟» پلکان مورد بحث که از هواپیما به بیرون آویزان شده بود، در واقع بخشی از هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا بود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
تو بتمرگ سرجات دیونه بازی ودلقک بازی کن کمی بخندیم بعد انوجارو ترک کن دیوانه مشنگ خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
آقای ترامپ :
اولا - شما امریکائی ها جائی برای احترام باقی نگذاشته اید .
دوما- شما آمریکائی ها به خاطر عدول از قوانین بی المللی ، بی اخلاقی ، زیرپا گذاشتن منشورهای سازمان ملل و از همه بدتر ورشکستگی اقتصادی در حد یک کشور معمولی در اجلاس گروه 20 شرکت داده شدید .
سوما- اینکه ناراحتی ندارد .
آخرین اخبار