ترامپ منع اعطای حقوق شهروندی به مهاجران را رد کرد

نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بار دیگر با اظهارات ضد و نقیض خود در مورد مسئله مهاجرت موجب سردرگمی ناظران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، روز دوشنبه، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – احتمال خودداری از اعطای حقوق شهروندی به مهاجران غیرقانونی در آمریکا را رد کرد. وی با این اظهارات، برنامه پیشنهادی خود برای اخراج مهاجران غیرقانونی در آمریکا را نقض کرد.

وی هفته پیش در یک سخنرانی گفت مهاجران غیرقانونی "تنها یک راه در پیش رو خواهند داشت. این راه، آن‌ها را تنها به کشور خودشان بازخواهد گرداند. آن‌ها باید از کشور خودشان بار دیگر برای سفر به آمریکا به صورت قانونی اقدام کنند."

این در حالی است که هنگامی که در روز دوشنبه، از وی پرسیده شد آیا مسیر رسیدن این مهاجران به حقوق شهروندی آمریکا را مسدود خواهد کرد، پاسخ وی منفی بود.

ترامپ گفت: "من هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم. ما در آینده برای این مورد تصمیم‌گیری خواهیم کرد."

این پاسخ ترامپ در پی اصرار خبرنگاران به اعلام موضع وی درباره مسئله مهاجرت ارائه شد. اما این تغییر ناگهانی، ناظران را درباره سیاست‌های مهاجرتی این نامزد جمهوری‌خواه دچار سردرگمی می‌کند. کمتر از یک هفته پیش، سخنرانی ترامپ به منظور روشن کردن موضعش در قبال مسئله مهاجرت انجام شده بود. در طی هفته پیش از آن سخنرانی، ترامپ گفته بود سعی دارد دیدگاه خود درباره این مسئله را کمی انعطاف‌پذیر کند؛ اما بار دیگر نظرات خود را تغییر داد.

وی در سخنرانی چند روز پیش خود خطاب به مهاجران غیرقانونی در آمریکا گفته بود: "برای این‌که شهروند آمریکا شوید، نخست باید از این کشور خارج شوید و به کشور خودتان بروید. سپس باید در صف انتظار باقی بمانید. هنگامی که بار دیگر به آمریکا بازگشتید باید شهروند این کشور باشید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار