نامزد جمهوری‌خواهان در سفر انتخاباتی خود به اوهایو تلویحاً از حمایت نکردن فرماندار این ایالت از خود انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – تلویحاً از خلف وعده «جان کیسیک» فرماندار اوهایو و رقیب سابق خود در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه ابراز ناخرسندی کرد.

وی که به همراه «مایک پنس» – شریک انتخاباتی خود – برای تبلیغات به ایالت اوهایو سفر کرده است، در ساعات پایانی روز گذشته (دوشنبه) در یک مصاحبه اختصاصی با ای‌بی‌سی نیوز گفت: "برخی نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه پیمانی را امضا کردند؛ اما بر سر پیمان خود نماندند."

منظور ترامپ از پیمان، همان تعهدنامه مکتوبی است که در سپتامبر گذشته تمامی نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه از جمله کیسیک با امضای آن متعهد شدند از نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کنند. اما کیسیک پس از شکست از ترامپ و کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به تعهد خود عمل نکرد.

البته کیسیک تنها نامزدی نیست که پس از کناره‌گیری از رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، از حمایت از ترامپ امتناع کرد. «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا نیز تا امروز به تعهد انتخاباتی خود پایبند نبوده است و «تد کروز» سناتور تگزاس نیز پس از شکست از ترامپ بجای حمایت از وی از رای‌دهندگان آمریکایی خواست به وجدان خود رای دهند.

ترامپ در شرایطی به ایالت اوهایاو سفر کرده که این ایالت به صحنه رقابت سخت و فشرده‌ای میان او و هیلاری کلینتون – نامزد انتخاباتی حزب دموکرات – تبدیل شده است. از سال 1960 تاکنون، هر نامزدی که در اوهایو بیشترین رای را به دست آورده، در نهایت پیروز انتخابات آمریکا شده است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار