رئیس جمهور فیلیپین اظهارات خود را درباره اوباما پس گرفت

رئیس جمهور فیلیپین از این که به همتای آمریکایی خود توهین کرده است، ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهور فیلیپین اظهارات خود را درباره اوباما پس گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، روز سه شنبه از این که به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، توهین کرده است، ابراز تاسف کرد.

دوترته که شب گذشته از الفاظ رکیک درباره باراک اوباما استفاده کرده بود، روز سه شنبه در بیانیه‌ای که دولت فیلیپین منتشر کرد از این که سخنانش در جمع روزنامه نگاران درباره اوباما چنین جنجالی به پا کرده است، ابراز تاسف کرد.

دوترته و اوباما قرار است در نشست سران کشورهای جنوب شرق آسیا در لائوس شرکت کنند.

دوترته روز دوشنبه در تلویزیون سراسری کشورش در واکنش به تذکرات احتمالی که ممکن است باراک اوباما در زمینه حقوق بشر به ویژه در رابطه با مبارزه با قاچاق مواد مخدر در فیلیپین به وی بدهد، از لفظی رکیک درمورد رئیس جمهور آمریکا استفاده کرد.

دولت فیلیپین در بیانیه خود اعلام کرد دوترته در رابطه با تجزیه و تحلیل‌های مطبوعات مبنی بر این که ممکن است باراک اوباما در خصوص اعدام های فراقانونی در فیلیپین به او درس اخلاق بدهد، وادار به بیان چنین سخن تندی شده است.
رودریگو دوترته از آغاز ریاست جمهوری خود حملات مرگباری را بر ضد گروههای قاچاق مواد مخدر در این مجمع الجزایر آغاز کرده و  برای کشتن قاچاقچیان به پلیس و نیروهای امنیتی کشورش آزادی عمل داده است.

طبق اعلام پلیس ملی فیلیپین، نزدیک به 900 قاچاقچی و مصرف‌کننده مواد مخدر در عملیات پلیس که از اول ژوئه تا بیستم اوت ادامه داشت، کشته شدند. این آمار نشان می دهد به طور متوسط در هر روز بیست نفر در این عملیات جان خود را از دست داده اند.

رویکرد شدید رئیس جمهور فیلیپین در این زمینه، انتقادات زیادی را در داخل و خارج این کشور برانگیخته است.

در پی جنجالی که بر سر این اظهارنظر رئیس جمهور فیلیپین شکل گرفت، باراک اوباما برنامه دیدار خود را با همتای فیلیپینی‌اش که قرار بود روز سه شنبه در پایتخت لائوس انجام شود، لغو کرد.

دولت فیلیپین نیز اعلام کرد هیئت‌های دو کشور به این نتیجه رسیده اند با توجه به مشکلاتی که باید دو کشور برای حل و فصل آنها تلاش کنند، نشست دو جانبه سران دو کشور به تاریخ دیگری موکول شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار