قم؛

صدور ۲۸ هزار پروانه اشتغال اتباع غیرایرانی در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: طی سال گذشته ۲۸ هزار پروانه کار صادر شده و در قالب ۱۸ دفتر کفالت مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ نصرالله بازونددر دوازدهمین جلسه کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه اداره کار نسبت به اجرای فرامین و ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری کوشا بوده است، گفت: این سازمان از همان روزهای ابتدایی ابلاغیه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در ۱۴ بند و در ۸۰ مورد در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تبریک فرارسیدن هفته تعاون، افزود: اعمال نظارت و انجام اقدامات قانونی به منظور تنظیم روابط کار، حل‌وفصل مسائل مشکلات جامعه کارگری، حمایت از توسعه اشتغال، افزایش سهم بخش تعاونی در کشور از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اداره کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم اظهار داشت: همایش تجلیل از تعاون گران نمونه استان چهارشنبه در قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از کارهای برجسته اداره کار را در زمینه مشاغل خانگی ارزیابی کرد و افزود: مشاغل خانگی به دلیل کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد و درآمدزایی کافی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بازوند با اشاره به صدور حدود ۱۱۰ مجوز در زمینه مشاغل خانگی گفت: اگر این مجوزها صادر شود می‌توانیم بالای ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط ارائه دهیم.

وی از رشد ۱۷ درصدی مجوز مشاغل خانگی خبر داد و گفت: کاهش سرانه ایجاد اشتغال و ریسک سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال زنان با توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی، حذف هزینه‌های ایاب و ذهاب، اجاره، رهن و خرید کارگاه و اعمال نظارت و انجام اقدامات قانونی به منظور تنظیم روابط کار از جمله مزایای مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در ادامه به عدم همکاری برخی از دستگاه‌های مسئول در اجرای سیاست‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: کارشکنی‌های سیستم بانکی در اعطای تسهیلات و عدم جذب کامل اعتبارات ابلاغ‌شده به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن برخی از کارکنان شعبات بانک‌های عامل، وجود بروکراسی‌های اداری در تأیید طرح‌های مشاغل خانگی و بی‌توجهی برخی مراکز در راه‌اندازی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های عرضه محصولات از جمله این مشکلات است.


وی با بیان اینکه مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار استان است، گفت: فعال‌سازی مزیت توسعه اقتصادی استان، فعال‌سازی طرف تقاضای بازار کار، جذب سرمایه‌گذاری جدید، جذب سرمایه‌گذار خارجی و… از جمله اهداف این برنامه است.

بازوند از صدور مجوز برای دو مرکز مشاوره کارآفرینی درسال گذشته خبر داد و گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال ۵ مجوز برای راه‌اندازی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان قم صادر شود.

وی راه‌اندازی کانون کارآفرینان استان قم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این کانون شامل کارآفرینان برتر، اساتید برجسته دانشگاهی و نمایندگان ادارات و نهادهای غیردولتی استان است و اعضای کانون سند توسعه کارآفرینی استان را در چهار بخش تدوین کرده‌اند که نیاز به مصوبه و ابلاغ دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه در زمینه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در استان قم طی سال گذشته ۲۸ هزار پروانه کار صادر شده است، گفت: در مجموع سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اشتغال اتباع در استان قم درآمدزایی و به خزانه دولت واریز شده است.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، صدور ، پروانه ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار