قم؛

تحصیل 38 هزار دانش آموز اتباع خارجی در قم

مسئول دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش قم از تحصیل 38 هزار دانش آموز اتباع خارجی در این استان خبر داد.

تحصیل 38 هزار دانش آموز اتباع خارجی در قم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا اسلامی نسبمسئول دانش آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 30 هزار تن از این دانش آموزان در مدارس دولتی قم و هشت هزار تن نیز در مدارس خاص اتباع تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه استان قم بیشترین دانش آموز اتباع خارجی را در سطح کشور دارد، اضافه کرد: 19 مدرسه خارجی نیز در سطح قم فعال است که با سبک آموزشی کشورهای مبدا فعالیت می کند.

وی یادآور شد: کشورهایی مثل عراق، لبنان و کویت مدارس خاصی برای اتباع خود در قم احداث کرده اند و این واحدهای آموزشی را به شیوه آموزشی کشور خود مدیریت می کنند.

اسلامی نسب با اشاره به اینکه دانش آموزان 50 کشور جهان در مدارس دولتی این استان تحصیل می کنند، ادامه داد: اگر بخواهیم دانش آموزان اتباع خارجی را از دانش آموزان استان قم جدا کنیم، باید بیش از 100 مدرسه به این امر اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای احداث مدارس اتباع خارجی در سال های گذشته جذب شده است، گفت: سال 92، 15 میلیارد ریال از طریق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل جذب شد که یک باب مدرسه ابتدایی 9 کلاسه احداث شد و 300 دانش آموز در حال حاضر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: 10 میلیارد ریال دیگر نیز از طریق کمیساریای عالی پناهندگان جهت احداث مدرسه 12 کلاسه در منطقه جمکران جذب شد و قرار است با کمک 40 میلیارد ریالی خیری عملیات احداث آن آغاز شود.

اسلامی نسب افزود: از نظر تامین زمین این واحد آموزشی با مشکل مواجه هستیم و از استانداری می خواهیم اقدام های لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار