مشهد؛

واردات دوگونه ماهی برای ایجاد تنوع در گونه‌های سردآبی

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاوزی خراسان رضوی گفت: دو گونه ماهی تایمن و کپور برای تنوع در گونه‌های سردآبی از چین وارد کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مهدیزاده افزود: هم اکنون تنها یک گونه ی سردآبی در کشور پرورش داده می‌شود و آن هم قزل آلا است و به همین علت نیز واردات این 2 گونه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار، علت واردات ماهی چینی نبوده است اظهار داشت: بنابراین واردات دو گونه سردآبی تنها به علت تولید آزمایشی بوده تا در صورت موفق بودن عملیات، تولید انبوه آن در استخرها و مزارع آب سرد آغاز شود.

مهدیزاده ادامه داد: هیئتی برای مذاکره از ایران عازم چین شده تا برای واردات این 2 گونه ماهی قرارداد تنظیم کرده و بتوانند اقدامات مناسب را اجرایی کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاوزی خراسان رضوی گفت: این اقدام در سال‌های گذشته نیز انجام شده و برخی از گونه‌های گرم‌آبی به کشور وارد و تولید آنها انجام شده که گونه‌های کپورهندی از جمله آنها بوده که در جنوب کشور پرورش داده شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاوزی خراسان رضوی افزود: تمایل مردم به قزل آلا به علت تکراری بودن آن درحال کاهش بوده و به همین علت افزایش تنوع در گونه‌های شیلات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام//ف.ض


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.