مشهد؛

نجات یک قلاده روباه از استخرکشاورزی درخواف

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: یک قلاده روباه که درون یک استخر کشاورزی در اراضی سلامی سقوط کرده بود با تلاش یک محیط بان نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس طاهریان افزود: درپی تماس تلفنی یک شهروند وظیفه شناس به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف مبنی بر سقوط یک قلاده روباه در استخر چاه کشاورزی شماره 11 سلامی ، یکی از محیط بانان به محل عزیمت و یک قلاده روباه که درون استخری با حدود نیم متر آب سقوط کرده بود را نجات داد.

وی اظهار داشت: روباه گرفتار بعد از خروج از استخر و رفع استرس، رهاسازی شده است.

طاهریان گفت: متاسفانه حیات وحش بدلیل خشکسالی های حادث شده جهت تامین آب مورد نیاز خود به اراضی کشاورزی ومناطق مسکونی رجوع می کنند.

وی درپاسخ به اقدامات اداره حفاظت محیط زیست خواف برای کاهش بحران کم آبی منطقه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 50 حفره چشمه آب لایروبی شده و 15 عدد تانکر ثابت هزار و دوهزار لیتری آب در مناطق حساس نصب شده است .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت : تمامی استخرهای آب کشاورزی جهت جلوگیری از سقوط گونه های جانوری باید به نحوی فنس کشی شوند که هیچ راه ورودی نداشته باشد و در صورت اتلاف گونه ها از این طریق ، باید پاسخگو بوده و جبران خسارت کنند .

طاهریان از محیط بان عظیم پور و دلاور(همیار محیط زیست) که در ساعت استراحت خود با حس وظیفه شناسی باعث نجات یک گونه جانوری شدند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار