رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : صرفه جویی حداکثری در مصرف آب کشاورزی صرفا با مشارکت کشاورزان و رعایت الگوی کشت منطقه ای برای احیای دریاچه ارومیه امکان پذیر است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلسه اجرای تفاهم‌نامه احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی استان با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی،   به منظور بحث و بررسی موضوع توزیع علمی آب کشاورزی در اراضی زراعی و باغی و شبکه های آبیاری تحت فشار در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزارشد.

اسمعیل کریم زاده در این جلسه با اشاره به اهداف طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی و خسارات جبران ناپذیر ناشی از افت آبهای زیر زمینی اظهار کرد :استفاده مناسب و علمی از آب در اراضی کشاورزی و احیای آبهای زیرزمینی بااجرای ماده 11قانون توزیع عادلانه آب با تشکیل نظام های بهره برداری و تشکل های آببران از برنامه های مهم و در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی استان با برنامه ریزی مدون در راستای اجرای تفاهم نامه احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی گامهای مهمی برداشته شده است که نتایج آن در کاهش یک سومی مصرف آب کشاورزی در دشت یاراغلی پلدشت بدست امده است که باید به سایر اراضی استان تسری یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.