مشهد؛

امضای تفاهم نامه ساخت نیروگاه بادی 30 مگاواتی در نیشابور

تفاهم نامه ساخت نیروگاه بادی 30 مگاواتی در نیشابور با سرمایه گذاری خارجی امضا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این تفاهم نامه بین جرالد شرر(Gerald scharrer) مدیرعامل شرکت بلغارستانی و مرکز جذب وخدمات سرمایه گذاری شهرستان نیشابور امضا شد.

همچنین دراین زمینه شرکت تولیدی کره ای با هدف راه اندازی مجموعه دومگاواتی با سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی با همکاری متخصصان دانشگاه علم و صنعت جلسه ای با مسئولان شهرستان نیشابور برگزار کردند.

سرپرست فرمانداری نیشابور درجلسه هماهنگی جانمایی ساخت و ایجاد نیروگاه بادی با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذار خارجی ازکشوربلغارستان گفت: مکان یابی در ساخت نیروگاه بادی شهرستان، با حضور میدانی متخصصانی از دستگاه های اجرایی و نمایندگان شرکت سولار و بنفیت (Solar & Benefit) به عنوان سرمایه گذار اصلی و متقاضی این طرح آغاز شده است.

سعید شیبانی با بیان مزایای اقتصادی اجرای این طرح در مقایسه با نیروگاه بادی فعال بینالود افزود: برای ساخت این نیروگاه بادی با 12 توربین 110 هکتار زمین لازم است که در بازدید میدانی پس از دریافت اطلاعات طرح اولیه شامل سایت، پلان، نوع سرمایه گذاری و مبلغ آورده خارجی برای مکان یابی مناسب آن اقدام خواهد شد.

او با اشاره به جایگاه غنی تاریخی و فرهنگی نیشابور، افزود: این شهرستان به علت قرارگرفتن در شرایط اقلیمی خاص و برخوردار بودن از موقعیت های جفرافیایی چهار فصل دارای ارزش و موقعیت استراتژیکی ویژه ای است.

سرپرست فرمانداری نیشابور با تأکید براستفاده از انرژی های پاک و نو گفت: استفاده از نعمت های خدادادی نظیر باد و خورشید برای زندگی سالمتر باید فرهنگ سازی شود.

شهرستان نیشابور در محدوده غربی خراسان رضوی از موهبت الهی وزش باد در مناطقی از رشته کوه های بینالود و منطقه سرولایت این شهرستان برخوردار و لازم است دراین مناطق بررسی های علمی و تخصصی صورت گیرد.

جهت وزش باد در این شهرستان غالبا از سمت شرق به غرب است و برخی اوقات این باد به سمت جنوب غربی نیز می وزد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار