شیراز؛

لزوم احیای واجب فراموش ‌شده در دانشگاه ‌ها

باید برای احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر به ‌عنوان واجب فراموش‌شده، در دانشگاه‌ ها تلاش شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه بسیج دانشجویی در خنثی کردن فتنه 88  در دانشگاه عملکرد مؤثری داشت گفت: در این راستا نیاز به برنامه ‌های فکری، میدانی و اجرایی است.
وی بابیان اینکه سلاح ما ایمان و اخلاص است افزود: آن چیزی که توانسته بازدارنده باشد، اخلاص و ایمان نیرو های ارزشی و انقلابی است.
غیاثی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر توجه ویژه به دانشجویان جدیدالورود و جذب و تربیت نیروی جوان تأکید و اضافه کرد: در حوزه‌ های مختلف علمی، فرهنگی، امر به ‌معروف و نهی از منکر، سازندگی و ترویج ارزش ‌های اسلامی در دانشگاه‌ ها باید فعالانه کار شود.
وی با تأکید بر حضور فعال در میدان، گفتمان‌سازی، مطالبه‌ گری تخصصی و پرهیز از حواشی، خواستار تدوین برنامه‌ های کیفی، کاربردی و قابل‌اجرا توسط دانشجویان بسیجی شد و تصریح کرد: تحول با اخلاص در عمل و نگاه تکلیفی قابل انجام است و نگاهمان باید به قله ایمان و متن جامعه باشد.
فرمانده سپاه فجر استان فارس بابیان اینکه بسیج دانشجویی فراتر از جناح‌ بندی ‌های سیاسی است، بر ارتباط و تعامل این قشر با سایر اقشار بسیج تأکید کرد و ادامه داد: آرمان‌ ها باید با برنامه ‌ها و سازمان دنبال شود.
غیاثی بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد یک فتنه جدید است، بر هوشیاری دانشجویان و اقشار مختلف مردم برای مقابله با این نقشه دشمنان تأکید کرد و گفت: دشمن برای دانشگاه و دانشجویان برنامه‌ ریزی کرده است از این‌رو دوره‌ های معرفتی و بصیرتی می‌تواند برای آگاه‌ سازی دانشجویان مؤثر باشد.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود که بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی الگو و برجسته باشند و تفکر و فرهنگ بسیجی را در دانشگاه‌ ها ترویج دهند.
فرمانده سپاه فجر استان فارس بابیان اینکه نگاه‌ ها باید به اوج، قله، اعتقادات و متن جامعه باشد اضافه کرد: باید به شکلی عمل کنیم که روح انقلابی مدنظر مقام معظم رهبری در جامعه حاکم شود.
غیاثی بابیان اینکه تبعیت ما از حکم ولی ‌فقیه و فرمان‌ های مقام معظم رهبری است، بر تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش دانشجویان و دانشگاه در تحقق این موضوع مهم تأکید کرد و گفت: تفکر کنار تشکیلات، شناسنامه تشکل است.
وی بابیان اینکه خداوند عمل مؤمنان را ضایع نمی‌کند و پاداش آن را می‌ دهد، موفقیت‌ ها را در سایه توکل بر خدا عنوان و خاطر نشان کرد: از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید استفاده شود.
فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: باید برای احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر به‌ عنوان واجب فراموش ‌شده، در دانشگاه ‌ها تلاش شود.
غیاثی بر بصیرت‌ افزایی، ایجاد هوشیاری و افزایش روحیه استکبارستیزی بین دانشجویان تأکید کرد و گفت: نسبت به راه‌ اندازی کرسی‌ های آزاد اندیشی مورد تأکید و مطالبه مقام معظم رهبری اهتمام ویژه صورت گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.