بی‌توجهی به علم داروسازی، عامل کوچ نخبگان/ فروش مکمل‌های ورزشی فقط در داروخانه‌ها مجاز است

رئیس انجمن داروسازان توجیح سازمان غذا و دارو را برای رصد تعرفه‌های دارویی غیر منطقی خواند.

مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان یکی از مشکلات داروخانه‌دار‌ها را در نظر گرفتن هزینه علم آن‌ها در قانون دانست و بیان کرد: دارو‌سازی که اقدام به راه‌اندازی داروخانه‌ می‌کند باید علم کافی در زمینه نگهداری، عرضه و پاسخ به سوالات مصرف‌کننده را داشته باشند این پاسخگویی هزینه‌بردار است اما جایگاهی در قانون ندارد.

وی بیان کرد: تنها سودی که به داروساز تعلق می‌گیرد سود عرضه کالا‌ها است و دولت فقط پاسخگوی سرمایه‌ای است که داروساز برای راه‌اندازی داروخانه به کار گرفته است.

مژدهی‌ آذر عنوان کرد: همکاران داروساز با فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی سعی دارند این کمبود‌ها را جبران کنند از طرفی برای ارائه این کالا‌ها اطلاعات لازم نیاز است که باز هم در اختیار مصرف‌کننده قرار دادن این اطلاعات هزینه دارد.

رئیس انجمن داروسازان ادامه داد: همین بی‌توجهی به علم داروسازان موجب کوچ نخبگان از کشور می‌شود.

مژدهی آذر با بیان اینکه فروش مکمل‌های ورزشی باید در داروخانه‌ها صورت گیرد افزود: جای مکمل‌ها در داروخانه‌ها است و وزارت بهداشت سازمان بیمه سلامت ایرانیان، سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح به این امر نظارت دارند هر داروخانه نیز با داروسازی مسئولیت‌پذیر اداره می‌شود در نتیجه فروش مکمل‌ها در داروخانه‌ها جای نگرانی ندارد.

رئیس انجمن داروسازان گفت: هر ساله حدود 10 درصد بر تعرفه داروها افزوده می‌شود اما قیمت پایه داروها در مقایسه با سایر کالا‌ها پایین است.

سازمان غذا و دارو نیز برای جلوگیری از تحت فشار بودن مردم و سازمان‌های بیمه‌گر به شدت تعرفه‌ها را رصد می‌کنند که البته این توجیحی منطقی نیست چرا که با این وضعیت فشار اصلی به عرضه کننده و تولید کننده وارد می‌شود و کیفیت دارو‌ها به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار