تجهیز آزمایشگاه دوپینگ وزارت ورزش به کمک سازمان غذا و دارو /هزار و 300 نمونه گیری دوپینگ انجام شده است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: از ابتدای سال 2016 هزار و 400 مورد نمونه گیری صورت گرفته که هیچ کدام از ورزشکاران نمونه مثبت نداشته‌اند.

تجهیز آزمایشگاه دوپینگ وزارت ورزش به کمک سازمان غذا و دارو / از ابتدای سال 2016 هزار و 300 مورد نمونه گیری انجام شده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری این وزارت خانه با وزارت خانه غذا و دارو، گفت: در حوزه سلامت به ویژه مصرف مکمل‌ها سازمان غذا و دارو می‌تواند نقش موثری داشته باشد وزارت ورزش  سالانه هزار 200 تا هزار و 400 مورد نمونه گیری کرده و به خارج کشور ارسال می‌کند.

وی وضعیت مکمل‌ها را گسترده‌تر از حد تصور دانست و گفت: بیشترین مصرف مکمل‌ها در ورزش مشاهده شده و فعالیت‌های مشترک با سازمان غذا و دارو می‌تواند در کنترل موضوع دوپینگ کمک کننده باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: دوره‌های آموزشی برگزاری همایش‌ها و سمینارها با کمک وزارت بهداشت برای ورزشکاران و مربیان، ایجاد مشارکت در نحوه توزیع مکمل‌ها در کشور از جمله فعالیت‌های مشترک وزارت خانه با سازمان غذا و دارو محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال 2016 به علت بازی‌های المپیک 1300 مورد نمونه گیری انجام شد که هیچ از ورزشکاران نمونه مثبت نداشتند.

وی یادآور شد: ماموران دوپینگ لیگ کنترل های دقیق را صورت داده و برای ورزشکاران و مربیان در طول سال کارگاه‌های را برگزار می‌کنیم همچنین در سایت وزارت ورزش نیز داروهای ممنوعه معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار