چمران در دویست و نود یکمین جلسه رسمی شورای شهر:

مخزن بنزین شهران روی گسل واقع شده و بسیار خطرناک است/ مخازن بنزین باید جا به جا شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر مخزن بنزین شهران در روی گسل واقع شده به همین دلیل این مخازن باید جا به جا شود.

مخزن بنزین شهران روی گسل واقع شده و بسیار خطرناک است/ مخازن بنزین باید جا به جا شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در دویست و نود یکمین جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به موضوع دادن اختیارات به استانداری از سوی دولت اظهار داشت: امیدواریم دولت در خصوص شهرداری‌ها این اختیارات را در نظر بگیرد و از دولتی شدن نهادهای شهرداری جلوگیری کند.
 
وی افزود: با سپردن اختیارها به استانداری می‌توانیم شاهد بر طرف شدن برخی از مشکلات در امور محلی باشیم.
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تا به امروز دو بار قرار بود جلسه‌ای با نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مشترک برگزار کنیم، تصریح کرد: در خصوص این جلسه مشترک مذاکراتی با نمایندگان مجلس برگزار شده و به دلایل مختلف لغو شده است.
 
چمران اضافه کرد: در آینده ای نزدیک با عارف نماینده تهران و دیگر نمایندگان در خصوص این جلسه مشترک، مذاکراتی انجام خواهم داد.
 
وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی طلایی در خصوص مخازن بنزین در منطقه شهران، تصریح کرد: این موضوع از دوره سوم شورا مطرح شده و بارها مورد بررسی قرار گرفته و در آن زمان هم قرار شد این منبع سوخت جا به جا شود.
 
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر مخازن بنزین بر روی گسل ساخته شده که این موضوع بسیار خطرناک است، به همین دلیل باید هر چه سریعتر در خصوص انتقال آن اقداماتی انجام شود.
 
چمران با تاکید بر اینکه تفاهم نامه‌ای با وزیر نفت در خصوص این موضوع امضا کرده‌ایم، گفت: در این تفاهم نامه در خصوص جا به جایی نفت و بنزین مطرح شده است.
 
وی تاکید کرد: تا به امروز دو کامیون حامل بنزین در این منطقه چپ کردند و بنزین ها به روی زمین ریخته شده است، اما خدا شکر حادثه‌ای رخ نداده، به همین دلیل باید قبل از رخ دادن حادثه باید اقدامات اساسی انجام شود.
 
رئیس شورای شهر تهران به موضوع تپه‌های عباس آباد اشاره کرد و گفت: در خصوص طرح‌ اراضی عباس آباد تصمیماتی گرفته شده و تصمیم داریم در آینده این منطقه به فضای سبز تبدیل شود و رسیدگی به آن در اختیار مصلای تهران قرار بگیرد.
 
چمران با بیان اینکه تملک املاک عباس آباد اعتبار زیادی لازم دارد، گفت: اگر شهرداری تهران بودجه یک ساله خود را برای تملک این اراضی اختصاص دهد می‌توانیم طرح اراضی عباس آباد را اجرایی کنیم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار