آبادان؛

تجهیز حسینیه عدنانی خرمشهر به سیستم سرمایشی

اعتبار برای تجهیز حسینیه عدنانی خرمشهر به سیستم سرمایشی اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تخصیص در خصوص طرح کمک سازمان منطقه آزاد اروند به مراکز مذهبی در شهرهای آبادان، خرمهشر و مینوشهر، گفت: با توجه به نزدیک بودن ‌ایام سوگواری سالار شهیدان و‌ گسیل مشتاقان آن امام همام و عزاداران حسینی به حسینیه با قدمت مرحوم آیت‌الله عدنانی در دهه نخست ماه محرم، سازمان منطقه آزاد اروند در جهت رفاه حال سوگواران سالار شهیدان اقدام به تجهیز این حسینیه به سیستم سرمایشی از طریق تخصیص اعتبار کرد.

سید مرتضی نعمت‌زاده افزود:  بر همین اساس، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال جهت خرید سیستم‌های سرمایشی برای حسینیه مرحوم آیت‌الله عدنانی خرمشهر تخصیص داده شد.

وی گفت: این اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به این حسینیه با قدمت در خرمشهر اختصاص یافت تا در ایام محرم سال‌جاری، عزاداران حسینی با مشکلات کمتری در گرمای این شهرستان مواجه باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این گام در راستای طرح کمک به اماکن مذهبی محدوده منطقه آزاد اروند است که در آینده چگونگی آن را اعلام خواهیم کرد.

نعمت‌زاده  گفت: در همین جهت کمک‌هایی از این نظیر به مصلی نماز جمعه آبادان نیز شده است که جزئیات آن نیز اعلام خواهد شد.

حسینیه مرحوم آیت‌الله عدنانی از قدیمی‌ترین اماکن مذهبی خرمشهر به شمار می‌ورد که دارای حسینیه، دیوانیه، کتابخانه و مسجد است و هر ساله در مناسبت‌های مختلف مذهبی پذیرای هزاران تن از دوست‌داران اهل‌بیت در خرمشهر است.

«آیت‌الله سید علی غریفی» معروف به «سید علی عدنانی»، نوه حضرت «آیت‌الله سید عدنان غریفی» یکی از مراجع فقید خرمشهر است که در سال 1385 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در سن 51 سالگی دار فانی را وداع گفت و مردم این شهر را در غمی ماندگار فرو برد، وی پدر معنوی خرمشهر به شمار می‌رفت.

آن مرحوم از مدرسان ادبیات عرب دانشگاه علامه طباطبایی تهران و یکی از سرشناس‌ترین روحانیون استان خوزستان بود که به شدت نسبت به خطر گسترش فرقه ضاله وهابیت در منطقه هشدار داده بود و برای دفاع از مذهب تشیع در منطقه به مقابله با این فرقه برخواست.

در حال حاضر نیز، فرزند اکبر وی، «حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی غریفی عدنانی»، زمام امور مرکز فرهنگی، مذهبی عدنانی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.