تصاویر روزانه ناسا؛15 شهریور

تیر شهاب مارپیچ در سحابی قلب

عکسی شگفت‌انگیز از رد تیر مانند شهابی مارپیچ در سحابی قلب سوژه عکس 15 شهریور-5 سپتامبر از مجموعه عکس‌های روزانه ناسا است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آن شهاب آنجا چه کار میکند؟ از لحاظ دینامیکی شهاب سنگ کوچکی با حرکت چرخشی با ورود به اتمسفر زمین یک رد درخشان و سبز رنگ ایجاد کرده است. از لحاظ گرافیکی این طور دیده می‌شود که این شهاب مانند یک تیر در سحابی قلب فرو رفته است. اما در حقیقت این شهاب سنگ در اتمسفر زمین است، یعنی  یک کوالدریلیون [عدد یک با 15 صفر] مرتبه نزدیکتر از سحابی قلب به زمین، یا به عبارت دیگر محل ایجاد این رد شهابی سبز رنگ هزاران سال نوری نزدیک تر از سحابی قلب به زمین است. این عکس در شب اوج بارش شهابی برساووشی در ماه گذشته ثبت شده است. این بارش ها صورت فلکی برساووش که در جای خارج از سمت بالا و راست قاب قرار دارد صورت می‌گیرد.
هنگام تصویربراداری از سحابی، قلب به صورت 18 تصویر با نوردهی یک دقیقه‌ای انجام می‌‌گرفت. رد سبز رنگ این شهاب بدین صورت در یکی از  این عکس ها ثبت شده است.  رنگ های مختلف رد این شهاب به دلیل وجود عناصر مختلف در گازهای داغ ساطع شده از آن است.


عکاس: راجر .ن. کلارک

عکس فردا: کهکشان گردابی

 برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید


تیر شهاب مارپیچ در سحابی قلب

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار