کرمانشاه؛

چه کفشی بپوشیم

یک فیزیوتراپ معتقد است، کفشی برای خرید مناسب است که متناسب با شکل آناتومیک پا طراحی شده باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مرتضی عزیزیان با بیان اینکه خیلی مهم است که کفش متناسب با شکل آناتومیک پا باشد به نحوی که قسمت پنجه کفش پهن‌تر بوده و کف کفش نیز بتواند به خوبی قوس پا را پر کندافزود:کفش باید بتواند خیلی راحت متناسب با حرکت پا انعطاف یابد زیرا در غیراینصورت فشار زیادی به کف پا و زانو وارد می‌شود.

این فیزیوتراپ با هشدار در خصوص استفاده از کفش پاشنه بلند، گفت: بدن همراه تلاش می‌کند در هر حالتی مرکز ثقل خود را حفظ کند و مرکز ثقل بدن در ناحیه کمر است و درصورت استفاده از کفش پاشنه بلند این مرکز ثقل عقب می‌آید و به سایر مهره‌های بدن فشار وارد شده و عوارضی مانند کمر درد و گردن درد بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع عوارض ناشی از استفاده از کفش پاشنه بلند با آرتروز اشتباه گرفته می‌شودافزود:استفاده از این کفش‌ها همچنین به مرور موجب کوتاهی عضلات تاندون آشیل شده و موجب گرفتگی و درد به ویژه در ناحیه پشت ساق پا می‌شود.

این فیزیوتراپ بهترین ارتفاع پاشنه در کفش‌های زنانه را 2.5 تا 3 سانتی متر و در مردان 1.5 تا 2 سانتی ‌متر عنوان کردافزود: کفش باید بتواند قوس پا را به خوبی پر کند و از صاف شدن آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد:کف کفش در قسمتی که برآمده است و باید قوس کف پا را پر کند باید به حدی محکم باشد که به هنگام حرکت فرد صاف نشده و بتواند در طول حرکت به خوبی قوس کف پا را حفظ کند.

بعد از فعالیت و نیز 10 تا 20 دقیقه پیاده روی پا حدود نیم سانتی متر بزرگتر می‌شود و به همین علت توصیه می شود افراد در بعدازظهرها و بعد از پیاده روی که پا در بزرگترین ابعاد خود است کفش خریداری کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.