جمالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قرارداد FATF مجزا از برجام نیست/برگزاری جلسه کمیته هسته‌ای با «سیف» و «طیب‌نیا» درباره گزارش برجام

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: موضوع قرارداد FATF بی ارتباط با برجام نیست و باید در روند تهیه گزارش برجام در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نخستین گزارش نظارتی مجلس درباره برجام گفت: در راستای تهیه گزارش نظارتی برجام، کمیسیون مربوطه اقدام به بازدیدهای متعددی از سایت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای در روند تهیه گزارش مربوطه داشته است.

عضو کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجود بازدید از سایت‌های هسته‌ای چون نطنز و فردو در روند تهیه گزارش فوق، این کمیسیون هنوز در رابطه با مسائل اقتصادی و جمع‌بندی‌های این موضوع در گزارش برجام، جلساتی نداشته است که نیاز است این جلسات برگزار شود.

جمالی تصریح کرد: قطعا پس از تعطیلات مجلس کمیسیون و کمیته هسته‌ای جلساتی را با آقایان سیف و طیب‌نیا برای بررسی مسائل اقتصادی پس از برجام، اعم از بررسی موضوع بازگشایی سوئیفت و همچنین ارتباط با بانک‌های بزرگ اروپایی خواهد داشت.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: معتقدم قسمت‌های عمده‌ای از گزارش برجام در مجلس به موضوعات اقتصادی معطوف می‌شود که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به درخواست برخی از اعضای کمیته هسته‌ای مبنی بر دیدار با هیئت نظارت بر برجام درباره تهیه گزارش برجام در مجلس تاکید کرد: بنده از روند این دیدار اطلاعی ندارم.

جمالی در ادامه گفت: قطعا انجام این دیدار می‌تواند سازنده باشد و نتایج گزارش برجام را مطلوب کند.

جمالی در ادامه با مرتبط دانستن قرارداد FATF با مسائل مربوط به برجام تاکید کرد: اگرچه برخی مسئولین عنوان می‌کنند FATF ربطی به برجام ندارد ولی بنده این موضوع را مجزا از برجام تلقی نمی‌کنم، طبق شرایط FATF برخی از مسئولین ایرانی ممنوع‌المعامله می‌شوند و این مسئله نمی‌تواند بی‌ارتباط با برجام تلقی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار